محمد باقرپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: امسال علاوه بر مددجویان زیر پوشش این نهاد، به فرزندان ذکور و نیز داماد آنان که فاقد شغل باشند، تسهیلات اشتغالزایی با کارمزد چهار درصد داده می شود.
وی افزود: درسال جاری و در راستای توانمند سازی مددجویان، یکصد میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به کمیته امداد منطقه یک و دو گنبدکاووس اختصاص یافته که به مددجویان و یا فرزندان و داماد واجد شرایط آنان پرداخت می شود.
باقرپور اضافه کرد: تسهیلات پیش بینی شده درسال جاری برای هر دو شعبه کمیته امداد گنبدکاووس افزون بر پنج برابر سال قبل است و این فرصت خوبی برای توانمندسازی و اشتغال مددجویان، فرزندان و داماد آنان است.
وی یادآور شد: در سال گذشته درمجموع 18 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به کمیته امداد منطقه یک و دو گنبدکاووس اختصاص یافت که 16 میلیارد و 700 میلیون ریال آن جذب شد.
به گفته رئیس کمیته امداد منطقه 2 گنبدکاووس، درسال گذشته با تسهیلات پرداخت شده درمجموع 119 طرح اشتغالزایی اجرا شد که به طور میانگین در هر طرح، حداقل برای یک نفر ایجاد شغل شده است.
باقرپور بدون اشاره به آمار، از پرداخت بخش قابل توجهی از تسهیلات امسال به متقاضیان خبر داد و افزود: این تسهیلات برای طرح های خود اشتغالی، مشاغل خانگی، صنایع دستی و بخش کشاورزی با دوره باز پرداخت پنج ساله پرداخت می شود.
وی اضافه کرد: حداقل سقف پرداخت تسهیلات 50 میلیون ریال و حداکثر 150 میلیون ریال برای مشاغل خانگی، صنایع دستی و خود اشتغالی است و برای طرح های بزرگ نیز تا سقف یک میلیارد ریال می باشد.
به گزارش ایرنا، کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس درشرق گلستان آذرماه پارسال، به دلیل وسعت بالا و با هدف ارائه خدمات بهتر به دو منطقه یک و دو تقسیم شد.
درحال حاضر کمیته امداد منطقه یک و دو گنبدکاووس درمجموع افزون بر هشت هزار و 500 خانوار با جمعیت تقریبی 16 هزار نفر را زیر پوشش دارند.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.