به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مناف هاشمی روز پنجشنبه در آیین نکوداشت 60 سال حفاظت از پارک ملی گلستان که در محل این پارک در شرق استان گلستان برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که بتوان با منابعی که در نطر گرفته می شود به وضعیت حفاظتی پارک ملی گلستان به عنوان ذخیره گاه زیستکره بیش از پیش رسیدگی کرد.
وی تلاش های نیروهای مردم نهاد، دهیاران ، بخشداران و فرمانداران برای حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست منطقه در ماه های اخیر بویژه در مقابله با آتش سوزی های جنگل در مناطق مختلف استان گلستان را قابل تقدیر دانست.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استنان گلستان نیز در این همایش گفت: حفاظت از پارک ملی گلستان با حدود 92 هزار هکتار وسعت با مشکلات عدیده ای همچون کمبود نیرو، اعتبارات و امکانات مواجه است.
امیر عبدوس افزود: برای حفاظت مطلوب از پارک ملی گلستان احداث جاده جایگزین کلاله به آشخانه به عنوان کمربندی پارک ملی گلستان در دست پیگیری است و اعتباراتی برای آن در نظر گرفته شده است.
وی افزود: جاده فعلی نیز که از داخل جنگل گلستان گذر می کند، به عنوان یک جاده تفریحی به طول 60 کیلومتر که 22 کیلومتر آن جنگلی است، در نظر گرفته می شود.
به گزراش ایرنا، در این آیین از مدیران کل محیط زیست سابق و 15 مدیر پارک ملی گلستان از بدو تاسیس تاکنون، با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد و با تقدیر از خدمات سیدمهدی کوچک مدیر سابق این پارک، مهدی تیموری به عنوان مدیر جدید پارک ملی گلستان معرفی شد.
پارک ملی گلستان یا جنگل گلستان، منطقهٔ حفاظت شده‌ای در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی است. این منطقه قدیمی‌ترین پارک ملی ثبت شده در کشور ایران و پناهگاهی کم‌نظیر برای حیات‌وحش است که ۱۳۵۰ گونهٔ گیاهی و ۳۰۲ گونهٔ جانوری، از جمله نیمی از گونه‌های پستانداران ایران را در حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع مساحت خود جای داده‌است و به همین دلیل از سوی یونسکو به عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
7481/1860
خبرنگار: یحیی فارسیانی ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.