رضا مروتی عصر سه شنبه در مراسم تحویل این خودروها با اشاره به حادثه خیز بودن استان، اظهار کرد: این 4 خودرو آتش نشانی در اختیار دهیاری های قره بلاغ از بخش کمالان شهرستان علی آباد، کُرند بخش داشلی برون شهرستان گنبد کاووس، دنگلان بخش مرکزی شهرستان کردکوی و کفشگیری بخش مرکزی شهرستان گرگان قرار گرفته و آنها موظف اند روستاهای اطراف را نیز پشتیبانی کنند.
وی افزود که هدف ما استقرار پایگاه آتش نشانی در سطح همه 50 دهستان استان گلستان است.
به گفته مروتی؛ در پایگاه های آتش نشانی از سربازان دیپلمه بومی که آموزش های تخصصی لازم را دیده اند به عنوان امریه استفاده می شود.
مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان نیز با بیان اهمیت توجه به توسعه ماشین آلات روستایی، اظهار کرد: 4 دستگاه خودرو آتش نشانی نیمه سنگین و نیمه اتوماتیک به ارزش 10 میلیارد ریال تهیه و به دهیاری های استان تحویل داده شد.
علی نصیبی؛ گلستان را استانی حادثه خیز بیان کرد و افزود که باید با استفاده از ابزارهای روز آمادگی مقابله با حوادث و کاهش خسارات آن را داشته باشیم.
وی اضافه کرد: با رایزنی های استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی استان و دفتر امور روستایی و شوراها، ظرف 4 ماه آینده ، 4 پایگاه آتش نشانی در 4 دهستان دیگر استان فعال خواهد شد.
استان مرزی و شمالی گلستان با توجه به موقعیت جغرافیایی از مناطق در معرض حوادث مختلف همچون زلزله ، رانش زمین ، سیل و آتش سوزی جنگل ها است. این استان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که در 30 شهر و 1075 روستا زندگی می کنند.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.