حجت اله خلیل زاده صورتی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تنها 12 درصد از مساحت در نظرگرفته شده برای استقرار واحدها در شهرک ها و نواحی صنعتی دارای تصفیه فاضلاب در استان به خاطر استقرار نیافتن واحدها، تولید فاضلاب ندارد.
وی اجرایی شدن طرح توسعه تصفیه خانه فاضلاب صنعتی در بندرگز و مینودشت در تابستان، اتمام طرح مطالعه برای ایجاد تصفیه خانه در ناحیه صنعتی بناور و توسعه تصفیه خانه شهر صنعتی آق قلا و در دستور کار قرار گرفتن مطالعه ایجاد تصفیه خانه صنعتی شهرک آزادشهر را از جمله طرح های زیرساختی شرکت در استان در سال جاری برشمرد.
وی با بیان این که اکنون رعایت محیط زیست در شهرک ها و نواحی استان در مقایسه با سایر استان ها رتبه خیلی خوبی دارد، گفت: شاید صنعت در گلستان به اندازه استان های پیشرو مانند اصفهان رشد نکرده باشد ولی در بحث ایجاد و برخورداری واحدهای مستقر از تصفیه خانه فاضلاب، جلوتر از این استان ها می باشد.
وی به وضعیت فعالیت صنایع در گلستان اشاره کرد و افزود: 70 درصد از صنایع کوچک فعال استان در شهرک ها و نواحی صنعتی این خطه مستقرند و در چند سال اخیر از طرح های حمایتی دولت برای رونق تولید و جذب سرمایه گذار بهره گرفته شده است.
طبق گزارش خلیل زاده، اکنون حدود 650 واحد بهره بردار با ظرفیت اسمی اشتغال بیش از 12 هزار و 500 نفر در شهرک ها و نداحی صنعتی استان وجود دارد.
در گلستان واقع در شمال کشور در مجموع 2 هزار هکتار زمین توسط شرکت شهرک های صنعتی استان برای 23 شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی برای ایجاد و فعالیت واحدهای صنعتی در نظر گرفته شده است.
هم مرز بودن گلستان با کشور ترکمنستان و فراهم بودن زمینه ارتباط با کشورهای آسیای میانه از طریق زمینی و ریلی، وجود 130 کیلومتر ساحل خزر و نزدیکی با بنادر امیرآباد بهشهر و نوشهر مازندران، فعال بودن گمرک اینچه برون در شرق گلستان و فعالیت فرودگاه بین المللی گرگان و کلاله از جمله ظرفیت های زیرساختی است که جذب سرمایه گذار را برای بهره گیری از امکانات فراهم شده در شهرک ها و نواحی استان گلستان به منظور فعالیت اقتصادی، افزایش می دهد.
گلستان طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95، یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد، اقتصاد ساکنان آن بیشتر بر پایه کشاورزی و دامپروری استوار است.
6204/1860
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار دهنده : تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.