به گزارش خبرنگار ایرنا این رقابت ها به منظور انتخاب ملی پوشان جهت اعزام به مسابقات آسیایی 2018 جاکارتا درحال برگزاری است.
رقابت های بخش زنان صبح امروز آغاز شد و ورزشکاران 14 استان در 3 وزن با هم رقابت می کنند.، عصر امروز مرحله نهایی این مسابقات برگزار می شود.
همچنین رقابت های بخش مردان از صبح جمعه در 7 وزن و با حضور رزمی کاران 16 استان کشور برگزار خواهد شد.
رییس انجمن 'پنچاک سیلات' کشور در حاشیه برگزاری این رقابت ها گفت: این دوره از مسابقات انتخابی تیم ملی است و هر استان در هر وزن یک شرکت کننده دارد که در بخش زنان حدود 42 ورزشکار و در بخش مردان 112 ورزشکار حضور دارند.
همایون خرم افزود: هم اینک مربیان ایرانی کار انتخاب نفرات برتر را در کنار کمیته فنی به منظور شناسائی استعدادها انجام می دهند که نفرات اول و دوم هر وزن و بهترین های هر وزن به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد.
وی ادامه داد: اگر مشکلات مالی این بخش رفع شود و با توجه به رایزنی های انجام شده با فدراسیون آسیائی و جهانی بنا داریم تا در بخش زنان ومردان، از مربیان سطح A جهانی به عنوان سرمربی تیم ملی بهره بگیریم.
خرم همچنین از برگزاری چندین اردو خبر داد و گفت: با توجه به اینکه کمیته برگزاری رقابت های آسیائی در بهمن ماه یک دوره رقابت های آزمایشی در 9 رشته برگزار می کند، ورزشکاران رشته 'پنچاک سیلات' به این مسابقات اعزام خواهند شد.
وی که نائب رییس فدراسیون جهانی و آسیایی و رییس فدراسیون غرب آسیا است، افزود: بعد از آن رقابت های آزمایشی اردوهای بلندمدت در نظر گرفته شده تا در بازی های آسیائی، ورزشکاران ما بتوانند درخشش خوبی داشته باشند.
وی تصریح کرد: همچنین به فدراسیون ورزش های رزمی نیز پیشنهاد سه دیدار تدارکاتی برون مرزی داده ایم که امید داریم حداقل یک مورد آن مورد موافقت مسئولان امر قرار بگیرد.
خرم یادآور شد: این رشته تاکنون به علت برخی مشکلات از قبیل پخش نشدن رقابت ها از شبکه های تلویزیونی، نتوانسته حامی مالی جذب کند، اما کمیته ملی المپیک و فدراسیون ورزش های رزمی و مسئولان مربوطه با توجه به مدال آور بودن ورزشکاران ما در رقابت های آسیائی 2018 جاکارتا همکاری خوبی داشته اند.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست **
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.