براساس اعلام روابط عمومی دادگستری به ایرنا، هادی هاشمیان روز دوشنبه اظهار کرد: از آنجائی که کارفرما الزامات قانونی برای ایمنی معدن را انجام نداده بود، مقصر اصلی در این پرونده بود.
وی عنوان کرد: بازرس این پرونده شرکت صنعتی و معدنی شمالشرق را به عنوان کارفرمای کارگاه و با توجه به نبود سیستم تهویه مناسب و کافی در تونل، نبود مسیرهای کمکی برای تهویه تونل، ندادن آموزش های لازم و کافی ونبودن نظارت بر کارگران به منظور جلوگیری از ایجاد هرگونه شعله یا جرقه داخل تونل، مجهز نبودن لوکوموتیوها به تجهیزات رادیاتور اگزوز و نبود تشکیلات امداد و نجات و مدیریت بحران در معدن صد درصد مقصر شناخته است.
هاشمیان یادآور شد: با پایان ایمن سازی تونل محل انفجار و خروج دو لوکوموتیو موجود در تونل، گروهی شامل بازرس وزارت کار، بازپرس پرونده و نماینده نیروی انتظامی؛ این تونل و لوکوموتیوها را بررسی و نتیجه کارشناسی به شعبه رسیدگی کننده به پرونده این معدن ارائه شد.
وی اضافه کرد: گزارش کارشناسی به طرفین پرونده اعلام می شود و پس از اخذ آخرین دفاعیات طرفین، کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه فرستاده خواهد شد.
به گفته هاشمیان؛ از جنبه خصوصی جرم، دیه همه جانباختگان پرداخت شده و رسیدگی به این پرونده از جنبه عمومی جرم ادامه دارد.
رییس دادگستری کل گلستان قول داد که دستگاه قضایی تا استیفای کامل حقوق مصدومان و خانواده های جانباختگان پیگیر بوده و با مقصران حادثه در هر جایگاه و مقامی که باشند بدون اغماض برخورد قانونی خواهد کرد.
به گزارش ایرنا معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر واقع در شرق استان گلستان 13 اردیبهشت ماه امسال منفجر شد که بر اثر این حادثه 43 نفر از کارگران معدن جان باختند و بیش از 70 نفر مجروح و مصدوم شدند.
3014/1648
تنظیم: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.