به گزارش خبرنگار ایرنا، هادی هاشیمان روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید دادگستری شهرستان گالیکش درشرق گلستان با بیان اینکه سالانه 400 هزار پرونده به محاکم قضایی استان وارد می شود، گفت: با وجود کمبود نیروی انسانی، پرسنل قضایی و اداری محاکم دادگستری استان گلستان در سال های اخیر همواره رتبه اول تا سوم کشور را به خود اختصاص می دهند.
وی خاطرنشان کرد: اگر تعداد نیروی انسانی بهبود یابد، موفقیت های بیشتری نیز حاصل می شود.
هاشمیان با بیان اینکه امروز دستگاه قضایی از سالم ترین دستگاه ها در کشور است، اضافه کرد: از سال 94 تا الان جمعیت زندانی های این استان از 5500 نفر به 4200 نفر کاهش یافته است.
وی، فعالیت ها درحوزه صلح و سازش 50 درصدی پرونده ها درمحاکم شوراهای حل اختلاف و نیز تلاش های مضاعف قضات را از دلایل کاهش آمار جمعیت زندانیان گلستان دانست و تصریح کرد: برخورد با مفاسد و احقاق حق مهمترین رویکرد دستگاه قضایی است و در این خصوص افراد و اشخاص ملاک عمل نیست.
به گزارش ایرنا، دراین مراسم که دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و فرمانداران رامیان و گالیکش نیز حضور داشتند، از تلاش های علی کوثری رئیس دادگستری گالیکش قدردانی و عباس آریانپور به عنوان رئیس جدید دادگستری این شهرستان معرفی شد.
شهرستان گالیکش با افزون بر 63 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/7481/
خبرنگار : یحیی فارسیانی ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.