به گزارش روز سه شنبه ایرنا از استانداری ؛ علی اصغر طهماسبی در نشست ستاد هماهنگی اربعین حسینی(ع) استان در گرگان اظهار کرد: دسترسی عموم از روز هفتم آبان به سامانه سماح متوقف شده و متقاضیان دریافت ویزای اربعین با مراجعه به آژانس ها و دفاتر زیارتی تعیین شده در این سامانه باید ثبت نام کنند.
وی در ادامه از برپایی 11 موکب استان گلستان در کشور عراق خبر داد و گفت: در سال 95 ما تنها یک موکب رسمی و متمرکز از استان داشتیم که با توجه به حجم درخواست ها امسال 10 موکب در کربلای معلی و یک موکب در نجف اشرف آماده پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین(ع) خواهند بود.
طهماسبی افزود: یک موکب نیز در داخل کشور و در مرز مهران توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برپا خواهد شد تا زائران گلستانی در راه بازگشت از آن بهره مند شوند.
جانشین ستاد هماهنگی اربعین گلستان اضافه کرد:549 نفر خادم در ایام اربعین وظیفه خدمت رسانی به زائران اباعبدالله (ع)را برعهده دارند که همگی آنها طی روزهای گذشته از استان به عراق عزیمت کرده اند.
به گفته وی؛ اقلام مورد نیاز موکب های استان توسط 47 دستگاه تریلی و کامیون به عراق ارسال شد و تمهیدات لازم به منظور اعزام زائرین گلستانی فراهم و 70 دستگاه اتوبوس آماده انتقال آنان به مرز مهران است.
وی؛ اربعین را یک فرهنگ غنی و ناب اسلامی بیان کرد که همه باید از این ظرفیت بزرگ معنوی به درستی بهره مند شوند.
استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که از اقوام و مذاهب مختلف هستند.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.