سیدمناف هاشمی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی در بیست وسومین نمایشگاه مطبوعات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در صنعت گردشگری بیش از 10 محور در حوزه زیرساخت ها، راه آهن و هوایی وجود دارد، در حوزه های فرهنگی، رسانه ای هم قدم به قدم جلو می رویم، اما مهمترین موضوع مد نظر مرتبط با گردشگری و توسعه است.
استاندار گلستان که به تازگی به این سمت منصوب شده است، افزود: بستر خوبی در استان برای سرمایه گذاری وجود دارد و معتقدیم نمی توان از طریق منابع دولتی، گلستان را توانمند کرد و باید بخش خصوصی در این زمینه فعال تر شود.
هاشمی گفت: در دو هفته گذشته سعی کردم استان را بیشتر بشناسم و با شناخت ظرفیت ها و چالش ها در حوزه گردشگری، فرهنگ اقوام و زیرساخت ها، گلستان را استان بکری دیدم که برای بخش خصوصی و سرمایه گذاران علاقه مند به سرمایه گذاری در این استان، جای کار فراوان دارد.
وی اضافه کرد: روزنه های خوبی برای همکاری با آسیای مرکزی به عنوان یک استان مرزی باز شده و همدلی خوبی بین اقوام مختلف و اهل سنت و اهل تشیع در استان وجود دارد و این نشانگر ظرفیت های قابل توجه گلستان برای توسعه است.
هشتمین استاندار گلستان به فعال بودن واحدهای تولیدی و شهرک های صنعتی اشاره کرد و گفت: البته در بعضی بخش ها 30 تا 50 درصد ظرفیت ها خالی وغیر فعال است که برای رونق این بخش از سرمایه گذاران برای حضور و مشارکت دعوت می شود.
هاشمی از فعالان اقتصادی استان خواست که مشکلات و موانع کار را اطلاع دهند تا برای رفع موانع و مشکلات اقدام شود.
وی ادامه داد: همه تلاش ها باید به سمت و سوی ایجاد تغییر در شاخص های توسعه استان گلستان باشد وازهمه مهمتر اینکه رویکرد و نگاه ما توسعه بخش خصوصی است و از همکاری این بخش استقبال و برای ورود آن به حوزه سرمایه گذاری استقبال می کنیم.
استاندار گلستان در پاسخ به این سوال ایرنا که استانداری چه اقدامی تاکنون برای جذب سرمایه گذار انجام داده است، گفت: مذاکراتی با بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور انجام شد و این امید را دادند که درصورت ورود سرمایه گذاران بزرگ، به استان گلستان در زمینه اختصاص تسهیلات، زمین و رفع موانع کمک کنند.
هاشمی درخصوص مذاکرات برای جذب سرمایه گذار خارجی و رایزنی با کشورهای خارجی، اظهار کرد: با دو سه گروه خارجی رایزنی داشته ایم اما هنوز به جمع بندی نرسیده ایم در این شرایط چیزی اعلام نمی کنیم.
وی یادآور شد: پیش از این تفاهم نامه های همکاری با کشورهای آسیای میانه، روسیه، چین، قزاقستان، ایتالیا و آلمان منعقد شده، اما برای اجرایی شدن آنها باید تلاش کنیم و همچنان علاقه مند به همکاری با سرمایه گذاران خارجی در استان گلستان هستیم.
به گزارش ایرنا بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از روز جمعه، 5 آبان ماه با شعار 'رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی' با حضور بیش از 940 رسانه در مصلای امام خمینی (ره) تهران گشایش یافته است و فعالیت آن تا 12 آبان همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 ادامه دارد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی در غرفه شماره 229 در ایام فعالیت نمایشگاه مطبوعات، پذیرای حضور بازدیدکنندگان است.
7329/1055
خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد**انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.