به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اکبر نصیری روز دوشنبه در مراسم قبل از آغاز 'مانور خاموشی برق' در گنبدکاووس گفت: موافقتنامه احداث نیروگاه برای تولید این مقدار برق که 160 مگاوات آن از نوع گازی و 250 مگاوات آن از نوع خورشیدی بوده و در مناطق مختلف استان پراکنده است، امضا شده است.
وی افزود: این نیروگاه ها دارای ظرفیت های مختلف است و آن دسته از نیروگاه ها که کمتر از هفت مگاوات ظرفیت دارند توسط شرکت توزیع نیروی برق گلستان و نیروگاه های با ظرفیت بالای هفت مگاوات توسط شرکت برق منطقه ای مازندران با مشارکت بخش خصوصی دربرخی شهرها و مناطق شمالی استان گلستان احداث می شود.
نصیری اضافه کرد: نیروگاه های برق گازی با ظرفیت های مختلف در شهرهای گنبدکاووس، آق قلا، علی آباد، مراوه تپه، رامیان و کلاله احداث می شود که در دو شهر رامیان و مراوه تپه بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
وی تصریح کرد: دربحث احداث نیروگاه های خورشیدی نیز چند موافقتنامه با شرکت های خارجی از جمله از ایتالیا و بنگلادش و یک شرکت داخلی برای ساخت نیروگاه 100، 75 و 25 مگاواتی درمناطق شمالی استان گلستان امضا شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان درخصوص هزینه اجرای این طرح ها نیز گفت: برای تولید هر مگاوات برق گازی مبلغ 20 میلیارد ریال و برای تولید هر مگاوات برق انرژی خورشیدی مبلغ 40 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
نصیری، علت احداث نیروگاه های پراکنده و مقیاس کوچک برای تولید برق در نقاط مختلف استان را در راستای پدافند غیرعامل اعلام کرد و افزود: درصورتی که برای دو نیروگاه علی آباد و نکا که تامین کننده برق دو استان گلستان و مازندران هستند، مشکلی ایجاد شود، از برق این نیروگاه های برای تامین برق مشترکان استفاده می شود.
وی همچنین با تاکید برضرورت تهیه دیزل ژنراتور توسط ادارات و نهادهای و نیز مراکز حساس و حیاتی مثل بیمارستان ها به منظور تامین برق اضطراری در مواقع حوادث و خاموشی ها، اضافه کرد: این وسیله ضروری در 90 درصد ادارات نهادها و مراکز حساس گلستان، وجود ندارد و یا معیوب است.
نصیری به انجام برخی اقدامات برای رفع مسائل و مشکلات شبکه برق گنبدکاووس نیز اشاره کرد و گفت: تکمیل پست شماره چهار این شهر در دستور کار قرار دارد تا برای تابستان سال آینده برق پایدار برای مشترکان این شهرستان ایجاد شود.
به گزارش ایرنا، مانور خاموشی برق با خارج شدن برق پست 63،20 کیلو ولت شماره یک گنبدکاووس از مدار برای انجام تعمیرات و تعویض قطعات باحضور 15 تیم از شبکه اتفاقات برق این شهرستان برگزار شد.
با خارج شدن این پست از شبکهبرق گنبد از مدار، برق 40 هزار مشترک از 120 هزار مشترک اداره برق گنبدکاووس در مدت دو ساعت اجرای این مانور توسط سه پست دیگر این شهرستان تامین می شود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشاز دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.