به گزارش خبرنگار ایرنا جهانبخش سنجابی شیرازی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در گرگان افزود: 22 هزار واحد نیز از سازمان ملی استاندارد، اعتبارنامه دریافت کرده اند.
وی با بیان اینکه 870 قلم کالا مشمول استاندارد اجباری در کشور است، ادامه داد: نظام روز دنیا از استاندارد اجباری فاصله گرفته و ما نیز در تلاش برای گسترش الزام استانداردسازی درهمه خدمات بوده و از سوی دیگر ترویج خوداظهاری را در برنامه داریم.
سنجابی با اشاره به اینکه باید استاندارد و کیفیت به مطالبه مردمی تبدیل شود، افزود: با این طرح نظارت و بازرسی به صورت خودکنترلی پیش رفته و قوانین استاندارد به قوانین بازدارنده تبدیل می شود.
به گفته وی؛ تحقق این راهبرد سبب می ‌شود همه محصولات داخلی از استاندارد لازم برخوردار بوده و استاندارد به صورت رقابتی و کیفیت‌ محور پیش برود و محصولات توانایی رقابت جهانی را بدست آورد.
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران گفت: باید کیفیت و استاندارد سازی را به حدی برسانیم که محصولات ما در جهان پذیرفته شود و هم اینک گواهی کیفیت محصول ما در 90 کشور دنیا ارزش دارد.
سنجابی افزود: همچنین لایحه پیوستن کشور به اتحادیه آزمایشگاهی آسیا و اقیانوسیه و اتحادیه آزمایشگاه ‌های جهانی را از طریق مجلس شورای اسلامی دنبال می‌ کنیم.
وی به بحث استاندارد گریزی و بیشترین مداخلات در این بخش نیز اشاره کرد و گفت: مصالح ساختمانی، مواد غدایی، تجهیزات پزشکی، تجهیزات الکترونیکی و برقی، اتصالات لوله کشی‌ ها و زنجیره انتقال آب بیشترین مداخلات ما در این بخش است.
معاون سازمان ملی استاندارد یادآور شد: سالانه از 35 هزار پروانه موجود نزدیک به 10 درصد تعلیق و تعدادی ابطال می‌ شود و بر این اساس در سال گذشته 3 هزار و 500 مورد تعلیق و ابطال داشتیم.
سنجابی در بخش دیگری به مشاهده استاندارد نبودن برخی فلزات گران‌ بها در کشور اشاره کرد و گفت: تقلب در این بخش ها وجود دارد و بیشترین مشاهدات در این بخش منجر به ابطال پروانه و معرفی به دادگاه می شود.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.