به گزارش ایرنا در رقابت های عصر جمعه با حذف اسب های آهوجه ،هیگوتیا ،آرتین ، گل بهار جان ، آی سیلا ،ریحان گل ،شیرین صحرا ، لیلی ناز، نیو کارناوال و،رعنا مسابقات با حضور 49 راس اسب برگزار شد.
در دور نخست این هفته 7 راس اسب 3 تا 9 ساله تا 4 امتیازی ترکمن برای مسافت هزارمتر وارد دپار شدند که اسب بل با چابکسواری محمد خوجملی زودتر از سایرین از خط پایان گذشت و عنوان نخست را کسب کرد و اسب شاهرخ با سوارکاری نور محمد بهادر و اسب شادکام با سوارکاری جواد آچاک مقام های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
در دور دوم این هفته 8 راس اسب 2 ساله مبتدی نبرده دو خون برای مسافت هزار متر به مصاف هم رفتند که اسب گلد بوی با سوار کاری نور محمد بهادر قهرمان شد و اسب طاها نور با سوارکاری بنیامین جرجانی و اسب لوگان با سوارکاری جواد آچاک دوم و سوم شدند.
در پایان این کورس سوار کاران اسب های قهرمان و نایب قهرمان به دلیل آنچه از سوی کمیته انضباطی تخلف عنوان شد؛ از ادامه حضور در رقابت ها منع شدند.
در دور سوم 6 راس اسب 2 ساله دو خون 8 تا 12 امتیازی برای مسافت هزار متر وارد دپار شدند که اسب اخمو با سوارکاری نادر صالح پور به مقام قهرمانی دست یافت و اسب آسیکس با سوارکاری آق اویلی بشگرد و اریس با چابکسواری ابراهیم قره داشلی دوم و سوم شدند.
دور چهارم هفته نخست با حضور 11 راس اسب 3 ساله 0تا 4 امتیازی دو خون در مسافت هزار متر برگزار شد که اسب چیتانو با سوارکاری جواد آچاک قهرمان شد و اسب های آرنیکا با سوارکاری مهرداد خوجملی و گل آی جهان با چابکساری مهران عطا مقام های دوم و سوم را کسب کردند.
8 راس اسب 3 ساله 16 تا 22 امتیازی دوخون برای دور پنجم این هفته در مسافت هزار متر مسابقه دادند که اسب تومیریس با سوار کاری آرمین آق آتابای قهرمان شد و اسب کوانتوم با سوارکاری آق اویلی بشگرد و اسب رونین سروین با سوارکاری عید محمد غراوی دوم و سوم شدند.
دور ششم این هفته که مخصوص اسب های 3 تا 4 ساله 8تا 14 امتیازی بود با حضور 8 راس اسب و در مسافت هزارمتر برگزار شد که در پایان اسب پدرام با سوارکاری جواد آچاک قهرمان شد و اسب های رویال لاین با سوار کاری پیمان قلر عطا و اسب دازثمر با سوار کاری آرمین آق آتابای دوم و سوم شدند.
آق قلا در 15 کیلومتری شمال گرگان واقع بوده و همه ساله و قبل از مسابقات پاییزه گنبد کاووس ، میزبان چند هفته از مسابقات کورس پاییزه سوارکاری در گلستان است که براساس گزارش هیات سوارکاری استان، امسال میزبانی 4 هفته از مسابقات به این شهرستان واگذار شده است.
7333/1648
خبرنگار: علی قاسمعلی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.