به گزارش خبرنگار ایرنا، درمراسم متمرکز نواختن زنگ جشن عاطفه ها که روز چهارشنبه در دبستان دخترانه الهام شهر گنبدکاووس برگزار شد، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش این شهرستان در سخنانی، این مراسم را جشن تقسیم شادی ها با یکدیگر و کمک به دانش آموزان نیازمند توصیف کرد.
سیدصالح رفعتی گفت: مشارکت دانش آموزان و خانواده ها در جشن عاطفه ها که از چند سال پیش درماه مهر و آغاز سال تحصیلی در مدارس برگزار می شود، بسیار خوب بوده و این کمک ها بلافاصله در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، رئیس کمیته امداد منطقه یک گنبدکاووس نیز در این مراسم با قدردانی از کمک های دانش اموزان و خانواده های آنان به جشن عاطفه ها، گفت: کمک به همنوع از آموزه های مهم اسلامی است که خیلی به آن سفارش شده است.
محمد باقرپور افزود: امسال برای جمع آوری کمک های دانش آموزان و خانواده های آنان 46 هزار پاکت نامه بین آنان از طریق مدارس توزیع شده تا کمک های نقدی خود را داخل آن قرار داده به مدرسه تحویل دهند.
وی اضافه کرد: درمراسم جشن عاطفه های سال قبل، اقشار مختلف مردم و نیز دانش آموزان گنبدکاووس افزون بر 730 میلیون ریال کمک کردند که امسال این رقم افزایش می یابد.
باقرپور با اشاره به زیرپوشش بودن حدود 1400 دانش آموز در کمیته امداد مناطق یک و دو گنبدکاووس، اظهار داشت: امسال در جشن عاطفه ها که پیش از این در روزهای 23 و 24 شهریور برگزار شد، مردم خیر این شهرستان به کمیته امداد منطقه یک 450 میلیون ریال کمک نقدی و غیرنقدی داشتند.
به گزارش ایرنا، با توجه به وسعت 5072 کیلومتر مربعی، جمعیت 350 هزار نفری شهرستان گنبدکاووس و تعداد مددجویان زیرپوشش کمیته امداد، این نهاد از آذر 95 به دو شعبه مستقل در قالب منطقه 1 و 2 تقسیم شد.
هم اکنون شعبه منطقه 2 کمیته امداد گنبدکاووس تعداد چهار هزار و 563 خانوار با جمعیت تقریبی هشت هزارو 500 نفر و کمیته امداد منطقه یک نیز سه هزار و 940 خانوار با جمعیت شش هزارو 669 نفر زیر پوشش دارند.
به گزارش ایرنا، آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس نیز درسال تحصیلی جدید حدود 70 هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا متوسطه دوره دوم دارد.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.