به گزارش ایرنا، همه ساله اول مهرماه ، جشن اغاز سال تحصیلی جدید با حضور هزاران دانش آموز و دانشجو در کشور آغاز می شود و همه فصلی جدیدی از دانایی و علم آموزی در پیش روی خود می گشایند تا با شادی و نشاط برای آبادانی ایرانی پربار تلاش کنند.
حضور معلمین و دانش آموزان و شلوغی جاده و باز ترافیک و هیاهوی بچه ها و زنگ تفریح و شادی و نشاط و خنده و گریه بچه ها خاطره می شود و در گذر روزگار رویاهای شیرین برای آینده را رقم می زند.
این روزها شوق حضور در مدرسه و دوستان جدید و کلاس و درس و معلم جدید همه فضای خانه و وجود بچه ها را پر کرده و روزها سپری می شود تا در دفتر خاطرات و تقویم زندگیمان لحظات خوب و خوشی به یادگار بماند.
اولین روز مدرسه و شادی و خنده و گریه برخی بچه ها به یادماندنی ترین روز ثمره زندگی ما می شود و چه زیبا که در برابر این همه آینده ساز خود با رفتارمان، گفتار و عملمان بهترین سرمشق و الگو برای بچه هایمان باشیم.
در هنگام شلوغی و ترافیک، به جای عجله و شتاب و توهین به راننده های دیگر با صبر و حوصله درس شکیبابی و احترام و رعایت قانون را به بچه هایمان بیاموزیم.
آموزاران و اولیای مدرسه نیز در سنگر علم آموزی در تربیت و اخلاق و رفتارهای انسان دوستانه آنچنان باید سرمشق بچه ها شوند که اعتماد کودکانمان را به خود جلب کنند و در کنار علم آموزی فرهنگ صحیح زندگی در جامعه متمدن را به اینده سازان این کشور بیاموزند.
به جای تبعیض و فرق گذاشتن میان بچه ها، به جای تحقیر و تبیهه و سخت گیری های بی جا درس خوب زیستن را به کودکانمان را بیاموزند تا حس مهر ورزی جایگزین، حسادت شود و شوق همکاری و همدلی و هم زبانی وجود کودکانمان را فرا گیرد.
فصل جدید درس و مدرسه در ایران اسلامی آغاز شده و این همه ما هستیم که باید نقش خود را به خوبی ایفا کنیم تا آنچنان که شایسته یک ایرانی با هویت است، فرزندانمان درس خوب بودن و خوب زیستن را بیاموزند و برای اعتلای بیش از پیش کشورمان تلاش کنند.
کودکانمان باید امروز بیاموزند که صداقت، گذشت، مهربانی و همدلی و همکاری بهترین صفات برای داشتن کشوری آباد است تا فردا به جای فرار از مکتب و درس برای دانش اندوزی هر لحظه در تکاپو و تلاش باشند و در کنار نمره 20 درس در اخلاق و رفتار که فرهنگ کشورمان را متعالی می کند نیز نمره 20 بیاورند.
پرورش یک دانش آموز موفق در اخلاق و رفتار فردا پزشکی فداکار و مهندسی دلسوز و مسئولی پر تلاش را به بار می آورد که همه هم و غمش می شود کار و تلاش برای هم میهنانش.
با امید اینکه در کنار به بار نشستن شکوفه های دانایی در سرزمین سبز ایران امید و آبادانی رویای دست یافتنی سبز کشورمان باشد.
مدیر کل آموزش و پرورش ایلام با اشاره به آغاز سال تحصیلی 97 - 96 از روز شنبه گفت: همه ارکان آموزشی ایلام مهیای شروع و ادامه یک سال خوب تحصیلی هستند.
معلمان و دانش آموزان ایلام مهیای شروع خوب یک سال تحصیلی موفق
علی بیرانوندبه خبرنگار ایرنا اظهار کرد: زنگ آغاز سال تحصیلی روز شنبه همزمان با سراسر کشور در بیش از یک هزار و 300 واحد آموزشی این استان نواخته می شود.
وی گفت: آیین اصلی این مناسبت اول مهرماه ساعت هشت صبح در مدرسه دخترانه علامه حلی شهر ایلام برگزار می شود.
وی اضافه کرد: با نواخته شدن زنگ حدود 100 هزار دانش آموز دختر و پسر در مقاطع مختلف در استان 580 هزار نفری ایلام سال تحصیلی خود را آغاز خواهند کرد.
به گفته مدیر کل آموزش و پرورش ایلام، از این شمار 9 هزار نفر دانش آموز کلاس اولی هستند که در 700 مدرسه ابتدایی سال تحصیلی خود را آغاز می کنند.
بیرانوند افزود: بر اساس طرح پروژه مهر هماهنگی های لازم در تمامی مناطق 14 گانه آموزشی استان انجام گرفته تا آیین آغاز سال تحصیلی در تمام مدارس برگزار شود.
مدیر کل آموزش و پرورش ایلام اطمینان داد: روز شنبه معلم در تمامی کلاس های درس حضور یافته و هیچ کلاسی در استان ایلام بدون معلمی نخواهد بود.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی **انتشار دهنده:شهریار حیدری فر
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.