به گزارش خبرنگار ایرنا محمود بیگلرتبار روز چهارشنبه در بیست و ششمین اجلاس سراسری مدیران تجهیزات و ملزومات پزشکی کشور در گرگان با اشاره به ارزش کل حدود 2.5 میلیارد دلاری بازار کالا و تجهیزات پزشکی کشور، افزود: ما به دنبال آن هستیم که تکنولوژی را برای خدمت به مردم بکار بگیریم که کمترین هزینه و بیشترین اثربخشی را داشته باشد.
وی تصریح کرد: یکی از برنامه ها در این مسیر، نظارت و کنترل قیمت کالا و ملزومات و تجهیزات پزشکی است که نقش مهمی در اجرای قانون تحول سلامت در جامعه دارد.
مدیرکل ملزومات و تجهیزات پزشکی ادامه داد: در ایران 202 هزار 2002 قلم انواع کالا و تجهیزات پزشکی ثبت شده است که از طریق 1940 شرکت وارداتی به کشور می آید و ما 445 شرکت تولیدی نیز در داخل داریم.
وی عنوان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق سال گذشته 806 میلیارد ریال کالای قاچاق و تقلبی در کشور کشف و ضبط گردید که ا ز این مجموع 756 میلیارد ریال تولیدات تقلبی داخلی بوده و 50 میلیارد ریال نیز کالاهای وارداتی بود.
مدیر کل ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ثبت تجهیزات پزشکی نخستین برنامه ما در سال جاری بود که سیاست‌ گذاری شد، افزود: قیمت ‌گذاری تجهیزات علوم پزشکی و تنفیذ اختیارات از موضوعات دیگری بود که به آن پرداخته شده‌ است.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.