علی بیانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: محیطبانان گمیشان در محدوده مرزی ایران با ترکمنستان پس از تعقیب و گریز یک گروه از متخلفان حوزه صید و زنده گیری پرندگان شکاری؛ این دو نفر را دستگیر کردند.
به گفته وی؛ از این افراد یک موتورسیکلت، 2 تله و شبچه مخصوص زنده گیری پرندگان شکاری و 3 قطعه پرنده وحشی طعمه کشف و دستگیر شدگان به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی همچنین گفت که 2 تن از علاقمندان به محیط زیست ساکن بندرترکمن دو قطعه بوتیمار مصدوم را جهت تیمارداری و درمان به محیطبانان این شهرستان تحویل دادند که پس از ثبت اطلاعات مورفولوژیکی و بیومتری و تیمارداری اولیه ،این پرنده ها به اداره امور حیات وحش محیط زیست استان گلستان منتقل می شوند.
بوتیمار یا غمخورک پرنده ای آبچر از خانواده حواصیلیان به طول 78 سانتیمتر بوده، ویژگی این گونه گردن کوتاه است.دو زیرگونه از بوتیمار در ایران به همین نام شهره اند که در سیستان و سواحل خزر در میان نیزارها و باتلاق ها حضور دارند و شامل بوتیمار و بوتیمار کوچک هستند.
حوزه استحفاظی محیط زیست شهرستانهای ترکمن و گمیشان واقع درغرب و شمال غرب استان گلستان به دلیل برخورداری از زیستگاه های منحصر بفرد دشتی و تالابی در کریدور مهاجرت پرندگان شکاری واقع بوده و همه ساله از اوایل شهریور تا آذر ماه میزبان این پرندگان با ارزش و حمایت شده، است.
7333/1648
خبرنگار: علی قاسمی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.