علی بیانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: این فرد از بازگیران این منطقه بوده که حین رهگیری پرندگان شکاری و قبل از انجام هر گونه صید؛ شناسایی و دستگیر شد.
وی گفت: محیطبانان بندرترکمن با حضور در دالان های تردد متخلفان و در یک تعقیب و گریز، این فرد که با استفاده از موتورسیکلت وارد زیستگاه های پرندگان شکاری شده بود را دستگیر و از وی یک دستگاه دوربین چشمی وچندین تله مخصوص زنده گیری پرندگان نیز کشف کردند.
به گفته وی؛ این متخلف شکار به مراجع قضایی منطقه معرفی شد.
به گزارش ایرنا حوزه استحفاظی محیط زیست شهرستان های ترکمن و گمیشان به دلیل برخورداری از زیستگاه های منحصر بفرد دشتی و تالابی در کریدور مهاجرت پرندگان شکاری واقع است و همه ساله از اوایل شهریور تا آذر ماه میزبان این پرندگان با ارزش و حمایت شده، است.
بیانی گفت: به منظور حفظ و حراست بیشتر از این گونه های باارزش اقدامات حفاظتی خاصی در مدت زمان حضور پرندگان در زیستگاه های منطقه صورت می گیرد که از جمله برگزاری گشت های کنترلی و حفاظتی روزانه در قالب سه تا چهار تیم گشتی در مناطق حساس و مستعد صید و زنده گیری پرندگان شکاری و تجهیز محیطبانی ها و پاسگاه های محیط زیست به ادوات و وسایل نوین موتوری از قبیل موتورسیکلت های پرقدرت و نو است.
گلستان از معدود تنفس گاه های گونه های مختلف گیاهی و جانوری ایران است، این استان به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به صورت یکجا برخوردار است و به گفته مسئولان محیط زیست 114 گونه پرنده مهاجردر فصول مختلف سال در این منطقه حضور داشته و بعضا زاد و ولد دارند.
شهرستان های ترکمن و گمیشان هر یک با افزون بر 61 و 67 هزار نفر جمعیت در غرب و شمال غرب استان گلستان واقع هستند.
7333/1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.