علیرضا رییسی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری جلسه هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده ، فازهای اول و دوم این طرح در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت تا دو سال آینده اجرا می شود که امیدواریم در زمان مناسب پیش نیازهای اولیه آن را فراهم کنیم.
وی بیان کرد: اجرای طرح نظام ارجاع و نوبت دهی الکترونیک در 10 استان کشور مورد نظر وزارت بهداشت بود که در هم اکنون گلستان به عنوان اولین استان با طراحی سامانه اختصاصی ، اجرای آن را آغاز کرده است .
معاون وزیر بهداشت افزود: به زودی اجرای این طرح در استان های زنجان و اردبیل و در آینده نزدیک در همه استان های کشور اجرا می شود که امیدواریم نتیجه توسعه و گسترش اجرای این طرح ، افزایش خدمات سلامت و بهداشت به مردم با کمترین هزینه و دشواری باشد.
رئیسی ادامه داد: تاکید وزارت بهداشت بر الکترونیکی کردن نوبت دهی و رصد مراحل گوناگون درمان بیماران ، جلوگیری از کاهش وقت ، مراجعات مکرر و صرفه جویی در هزینه هایی مانند خرید چندباره دارو و انجام آزمایش های مشابه است.
وی گفت: باید تلاش کنیم برای جلوگیری از سردرگمی و ایجاد دردسر برای مردم ، آسیب ها و معضلات این طرح را به حداقل رسانده و لذت دریافت خدمات پزشکی روزآمد را نصیب مردم کنیم.
معاون بهداشت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: مراحل بعدی اجرای طرح نظام ارجاع و نوبت دهی الکترونیک شامل شهرهایی با جمعیت زیر 509 هزار نفر می شود که با تکمیل زیرساخت ها ، رسیدن به این هدف در دستور کار قرار دارد.
وی اضافه کرد: تجربه کشورهای اروپایی مجری این طرح نشان می دهد تکمیل و پوشش کامل این طرح در کشور به زمانی بیشتر احتیاج دارد اما تلاش می کنیم با بومی سازی تجربیات دیگر کشورها ، کمتر از زمان پیش بینی شده همه مردم کشور را از مزایای این طرح بهره مند کنیم.
رئیسی ادامه داد: طرح نظام ارجاع و نوبت دهی الکترونیک در 5 فاز طراحی شده که به نظر می رسد با شرایط موجود و زیرساخت هایی که در حال فراهم شدن است تا 15 سال آینده همه مراحل و فازهای این طرح به طور کامل در کشور اجرا شود .
3091 /1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.