علی بیانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد 5 نفر متخلفان و محکومان پرونده های شکار و صید در شهرستان آق قلا بوده و یک نفر محکوم در پرونده تصادف در گنبدکاووس است که به این اداره معرفی شده اند.
وی ادامه داد: با توجه به گستردگی وظایف حفاظت محیط زیست و تعدد وظایف سازمانی این نهاد ؛بهره مندی و بکارگیری از این ظرفیت قانونی کمک بسزایی در حفظ و حراست از محیط زیست است.
به گفته وی؛ حدود یکصد کیلومتر نوار ساحلی، دو رودخانه دائمی قره سو و گرگان رود و زیستگاه های آبی حاشیه خلیج گرگان و تالاب بین المللی گمیشان و صوفی کم ،بستر لازم جهت بکارگیری محکومان به مجازات های ماده 79 قانون مجازات های اسلامی (مکلف به خدمات عمومی) را در این اداره فراهم ساخته است.
وی؛ پاکسازی نوار ساحلی و زیستگاه های آبی ؛بهسازی حاشیه رودخانه ها ؛جمع آوری زباله های سرگردان حاشیه خلیج گرگان و آبیاری و حفاظت از فضای سبز و محیط زیست شهری ؛همکاری در نگهداری و تغذیه پرندگان مصدوم را از جمله زمینه های فعالیت در این حوزه بیان کرد.
بیانی با قدر دانی از مجموعه قضایی برای صدور این گونه احکام، گفت که برای تمامی این محکومان دوره های فراگیری و آموزش حفظ محیط زیست و حیات وحش متناسب با سواد و سطح تحصیلی آنها برگزار می شود تا انتقال آموزه های زیست محیطی به مناطق مختلف منطقه فراهم شود.
7333/1648
خبرنگار: علی قاسمی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.