به گزارش ایرنا سرهنگ دوم پاسدار سیدعلی مهاجر روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس افزود: از مهمترین برنامه های این هفته می توان به رژه نیروهای مسلح و بسیج و یگان های نمونه آن در اولین روز اشاره کرد که ساعت 8.30 فردا جمعه در میدان بسیج گرگان برگزار می شود.
وی عنوان داشت: برگزاری 11 یادواره شهدا و حضور در خانه شهدا، 25 نشست و همایش با محوریت های محرم و بانوان و حماسه حسینی در این ایام برنامه ریزی شده است.
به گفته وی؛ همایش 'ام وهاب های زمان' نیز به این مناسبت روز پنجشنبه ششم مهر ماه با سخنرانی خانم 'مجتعهدزاده' رییس کمیته بانوان بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس و همسر شهید جاویدالاثر (حاج احمد متوسلیان) در سالن ولایت ویلاشهر گرگان برگزار خواهد شد.
مهاجر گفت: نواختن زنگ مقاومت در مدارس همزمان با آغاز سال تحصیلی در روز شنبه اول مهر ماه و برگزاری رقابت های مختلف ورزشی در این ایام نیز برنامه ریزی شده است.
دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس شهرستان گرگان افزود: همچنین 28 گروه از 310 خانواده شهید و ایثارگر و جانبازان بالای 70 درصد سرکشی خواهند کرد.
وی تصریح کرد: غبارروبی مزار شهدا به این مناسبت نیز روز پنجشنبه هفته آینده با عنوان 'غبارروبی از مزار تا مزار' در محل مزار شهدای گمنان در تپه نورالشهداء گرگان انجام می شود سپس رژه خودرویی و موتوری نیروهای مسلح از آن مکان به سمت امامزاده عبدالله (س) برگزار و در ادامه مزار شهدا در این محل نیز غبارروبی و عطرافشانی می شود.
سرهنگ پاسدار مهاجر از برگزاری همایش 'لبیک یاحسین (ع)' در روز دوم محرم (شنبه اول مهر) در چهارراه میدان گرگان خبر داد و افزود: همایش نوجوانان بسیجی عاشورائی با عنوان 'احلی من العسل' روز چهارشنبه پنجم مهر ماه در امامزاده عبدالله (س) برگزار و در روز هشتم محرم (جمعه ششم مهر ماه) دسته روی نیروهای مسلح پیش بینی شده است.
فرمانده ناحیه مقاومت سپاه گرگان اضافه کرد: با توجه به تقارن این هفته با آغاز ماه محرم، محوریت بیشتر برنامه ها مساجد بوده و برگزاری یادواره آبروی محله، همایش ام وهابی های زمان، افتتاح پایگاه های علمی بسیج، نمایشگاه و فضاسازی های ویژه که قبل از ماه محرم آغاز شده از شاخصه های برنامه های امسال است.
به گفته وی؛ از ابتدای سال جاری تاکنون 190 خانواده شهید و جانباز بالای 70 درصد به مشهد مقدس اعزام شده اند و این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.