به گزارش ایرنا آیت الله علیرضا اعرافی روز سه شنبه در دیدار طلاب مدارس علمیه استان گلستان در حوزه امام خمینی (ره) گرگان، اظهارداشت: فرهنگ حوزه، فرهنگ معامله نیست، در حوزه پیش ازهر چیز باید پایه های اخلاقی و اعتقادی تقویت گردد.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه همچنین مردمی بودن، در کنار محرومین و مستمندان بودن، سیاسی و انقلابی بودن و فرامرزی و بین المللی بودن را از ویژگی های حوزه های علمیه در طول تاریخ دانست.
وی در خصوص حفظ سنت های حوزه ها نیز گفت که انتخاب آزاد استاد، پیش مطالعه، مباحثه، نوشتن و پیاده سازی دروس ، ارتباط استادی و شاگردی و مواردی این چنین از جمله سنت های مهم حوزه علمیه است که طلاب باید به آنها توجه کنند.
آیت الله اعرافی بیان کرد: مهمترین و اولین ویژگی حوزه های علمیه در طول تاریخ، اتصال سلسله علما به معصومین (ع) است که این تاریخ هویت حوزه را شکل می دهد.
به گفته وی؛ عمق و ژرفای علمی در حوزه های علمیه از شاخصه ها است که باید حفظ و تقویت شود.
وی اضافه کرد: حوزه های علمیه قرن ها در پرتو نگاه الهی، علوم بشری را حفظ کرده و توسعه داده اند.
آیت الله اعرافی خطاب به طلاب گفت: آنچه از شما می خواهیم جدیت در تحصیل و تهدیب است.
وی با اشاره به رویکرد تحولی مدیریت حوزه ها نیز گفت: نگاه مدیریت حوزه علمیه این است که اعتماد بیشتری به استان ها شود و مواردی مانند امتحانات شفاهی، مجوز سطح 2 و 3، دروس خارج، ایجاد رشته های تخصصی به آنان واگذار شود.
مدیر حوزه های علمیه کشور افزود که تمام تصمیمات و برنامه ها تلاش برای پاسخ به نیازهای جامعه و انقلاب اسلامی است.
همچنین امروز با حضور آیت الله اعرافی و آیت الله میبدی، طلاب و روحانیون و مبلغان و مسئولان گلستان همایش مبلغین استان در آستانه ماه محرم در گرگان برگزار شد.
/1648/3014
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.