به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا معممی مقدم روز دوشنبه در دوره آموزشی روسای هیات های مذهبی و تشکل های دینی شرق استان گلستان که در گنبدکاووس برگزار شد، خاطرنشان کرد: امروز آسیب عزاداری ها از جنس مجالس عزاداری است و متاسفانه برخی اقشار مذهبی ما اعم از مداحان و سخنرانان دانسته و ندانسته با مطالب سخیف، غلوآمیز و خلاف شرع خود و یا اهانت به مقدسات دیگر مذاهب اسلامی، آب در آسیاب دشمن می ریزند.
وی افزود: دشمن نیز با استفاده از این مطالب و برجسته سازی آنان در رسانه های بیشمار خود، از آن به خوبی برای تخریب شیعه استفاده می کند و توسط عوامل خود که همان گروهک های تروریستی، وهابی و داعشی است، مسلمانان را قتل عام می کنند.
مدیرکل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی به تلاش دشمن برای ایجاد جنگ فرهنگی و آسیب رساندن به اعتقادات دینی و مذهبی اشاره کرد و اظهار داشت: آنان پس از ناکامی در جنگ نظامی و تحریم های اقتصادی، از طریق جنگ نرم به دنبال ایجاد تزلزل و انحراف در عزاداری های امام حسین (ع) و تضعیف مرجعیت شیعه هستند.
معممی مقدم، وحدت جهان اسلام را مهم دانست و اضافه کرد: عزاداری های امام حسین (ع) نباید به محلی برای توهین به دیگر مذاهب اسلامی و مقدسات آنان تبدیل شود بلکه باید از این محافل با بیان و تبیین اهداف فلسفه نهضت عاشورا، درجهت تقویت وحدت امت اسلام گام برداشت.
وی تصریح کرد: برای تحقق این مهم، مدیران هیات های مذهبی به عنوان پرچمداران فرهنگی سرور و سالار شهیدان، حضرت امام حسین (ع) باید با یک برنامه ریزی و مدیریت صحیح مانع از بیان خرافات و یا اهانت ها درمجالس عزاداری شوند.
وی با اشاره به ورود برخی آسیب ها به مجالس مذهبی و عزاداری ها، باز مهندسی این مجالس را براساس محکمات دینی ضروری دانست و گفت: گفتمان نهضت عاشورای امام حسین (ع) از بهترین گفتمان ها برای انسان سازی است و هیات های مذهبی به دلیل مقبولیت اجتماعی شان، درصف مقدم تحقق گفتمان عاشورا قرار دارند.
معممی مقدم اضافه کرد: هدف عزاداری ها نباید تنها برانگیختن احساسات باشد بلکه باید وسیله ای برای بیان حقایق نهضت کربلا و تبیین و ترویج درس های آن ازجمله 'امر به معروف و نهی از منکر، اقامه نماز و قرائت قرآن همراه با تدبر در آن' به جامعه باشد.
وی با اشاره به افزایش آمار برخی آسیب های اجتماعی درجامعه از جمله افزایش آمار طلاق، زندانیان و مصرف مشروبات الکلی، تصریح کرد: اگر افراد جامعه به امر به معروف و نهی از منکر توجه و عمل کنند، بسیاری از این آسیب ها، کاهش می یابد.
به گزارش ایرنا در این همایش آموزشی، حجت الاسلام علی اکبر سایری، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان نیز در سخنانی بر ضرورت پرهیز مداحان و سخنرانان از افراطی گری، خرافه گویی، هجویات و مطالب غلوآمیز درمجالس عزاداری امام حسین (ع) تاکید کرد و گفت: بیان این مطالب تنها بهانه به دست دشمن می دهد.
به گزارش ایرنا، در این همایش آموزشی که دو روزه است حدود 250 نفر از مسئولان هیات های مذهبی شرق استان گلستان حضور دارند.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.