به گزارش ایرنا علی اصغر مونسان روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگاران در گرگان اظهار داشت: برپایی جشنواره بین المللی اقوام ایران زمین در استان گلستان به خوبی مکان یابی شده و تدوام آن می تواند در توسعه وحدت و همدلی اقوام کشور نقش موثری داشته باشد.
وی در خصوص ویژگی های برگزاری جشنواره بین المللی اقوام ایران زمین در استان گلستان گفت: آشنایی با فرهنگ، آداب، سنن، قومیت های مختلف از اهداف و امتیاز ویژه برپایی این جشنواره است.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور که به منظور شرکت در آئین آغاز به کار یازدهمین جشنواره بین المللی اقوام ایران زمین به گلستان سفر کرده است در فرودگاه بین المللی گرگان مورد استقبال حسن صادقلو استاندار و شماری از مدیران کل و فرماندهان نظامی و انتظامی گلستان قرار گرفت.
طبق گزارش دبیر یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین، در این دوره از جشنواره 23 گروه موسیقی سنتی و آئینی از 12 استان شامل بوشهر، مرکزی، کردستان، مازندران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، سمنان، هرمزگان، خوزستان، گیلان و گلستان برنامه اجرا خواهند کرد.
یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ ایران زمین امسال در 2 شهرستان استان گلستان برگزار می شود و آئین آغازین آن عصر امروز با حضور مقامات کشوری و استانی، سفرا و کاردار چند کشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان در گرگان برگزار و تا 16 شهریور ادامه خواهد داشت.
همچنین گنبدکاووس از 18 تا 20 شهریور میزبان این جشنواره است که آئین آغازین آن در سالن ورزشی المپیک این شهرستان برگزار می شود.
به گزارش ایرنا این جشنواره نخستین بار در سال 1384 برگزار و پس از آن در تقویم مناسبت‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به نام استان گلستان ثبت شد.
3014/6204/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.