به گزارش خبرنگار آیت الله سیدکاظم نورمفیدی روز پنجشنبه در دیدار با مسئولان ستادهای نماز جمعه ،معاونان استاندار و فرماندهان لشگری و نظامی استان که همزمان با پنجم مرداد ماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور انجام شد، اظهارداشت:
نماز جمعه در تربیت نیروهای خوش فکر و خلاق مانند مراکز علمی عمل می کند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان یادآور شد: نمازجمعه امروز پایگاه مردم برای اخلاق، سیاست، دیانت و تقوا است.
امام جمعه گرگان با بیان اینکه نماز در سلامت اخلاقی و روانی جامعه نقش دارد، افزود: نماز جمعه منصوب به ولایت بوده و نیز پایگاهی مردمی است که حضور آگاهانه و همیشگی مردم در نمازهای جمعه گواه این مطلب است.
آیت الله نورمفیدی عنوان کرد: از گذشته تا به امروز مهمترین اسلحه نظام و انقلاب مردم بوده و هستند و همواره با حضور ملت توطئه های دشمنان خنثی شده است.
حجت الاسلام رسول رضایی امام جمعه موقت گرگان نیز در سخنانی یکی از برکات انقلاب اسلامی را برپایی نمازجمعه بیان کرد و گفت: نماز جمعه رمز اتحاد مسلمانان است.
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان و مسئول ستاد نماز جمعه گرگان نیز گفت: از 5 تا 12 مرداد برای اولین بار هفته ای به نام 'در پرتو نماز جمعه' نامگذاری شد که رویکرد برنامه ها براساس بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این که نمازجمعه قرارگاه ایمان، اخلاق، تقوا و بصیرت است، تنظیم شد.
حجت الاسلام ابوالفضل عامری افزود: در برنامه های این هفته محورهای پنجگانه با 30 شاخص تعریف شده است که از جمله 'رسانه و تبلیغات، بزرگداشت و تجلیل، محور حاشیه ای نماز جمعه، دیدارها و محورقبل و بعد از نماز جمعه' می باشد.
وی یادآور شد: در این پیوند دیدار و جلسات مشترک با ائمه جمعه شیعه و سنی در شهرهای مختلف استان برگزار شد.
حجت الاسلام عامری همچنین عنوان کرد که عضویت و قرار گرفتن دستگاه های حاکمیتی و دولتی و بخش های مردمی در ساختار و چارت تشکیلات ستادهای نماز جمعه برای اولین بار در سطح کشور در گرگان اجرایی شده است.
پنجم مرداد سال 1358 اولین نماز جمعه کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت الله طالقانی در گرگان و به امامت آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در گرگان اقامه شد.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار:پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.