براساس اعلام ارشاد اسلامی گلستان به ایرنا، قاسم قندهاری روز چهارشنبه افزود: فیلم‌های ارسال شده به دبیرخانه جشنواره صبح امروز برای شرکت‌کنندگان به نمایش درآمد.
وی به برگزاری کارگاه آموزشی فیلمنامه نویسی پویانمایی نیز اشاره کرد و گفت: این کارگاه ١٨ و ١٩ تیرماه در سالن نگاه تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، برگزاری این کارگاه را در راستای گسترش هنر پویانمایی و توانمندسازی فعالان این حوزه و افزایش تولیدات انیمیشن بیان کرد.
وی درادامه به کمبود منابع اطلاعاتی برای تولید پویانمایی با موضوع رضوی اشاره کرد و افزود: اغلب آثار تولیدی به لحاظ موضوعی شبیه یکدیگر است که این مشکل با برگزاری کارگاه آموزشی و شرکت فیلمنامه نویسان قوی مرتفع می‌شود.
به گزارش ایرنا جشنواره پویانمایی رضوی همه‌ساله به مناسبت میلاد باسعادت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه (س) و بزرگداشت احمد بن موسی (شاه‌چراغ) در دهه کرامت برگزار می‌شود.
طبق اعلام ارشاد اسلامی گلستان آئین پایانی نهمین جشنواره پویانمایی رضوی ساعت 16 امروز چهارشنبه در تالار فخرالدین اسعدگرگانی مرکز استان برگزار می شود.

** پویانمایی فرایند فهم مسائل مذهبی را آسان‌تر می‌کند
در این پیوند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره پویانمایی رضوی در چهارم مردادماه، گفت: پویانمایی سازوکاری است که فرایند فهم مسائل مذهبی را آسان‌تر می‌کند.
حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت بابیان این نکته که فعالیت‌های مذهبی نیاز به فهم، توجه و دقت بیشتری دارد، افزود: انجام کار اعتقادی و دینی فقط در چارچوب‌ متداول و سنتی محصور نیست.
وی؛ تبلیغ آثار پویانمایی در بین مردم به‌ویژه قشر مذهبی را یکی از گرایش‌های هنرمندان به انیمیشن بیان کرد و افزود: دستگاه‌های فرهنگی می‌توانند زمینه را برای فعالیت بیشتر در بخش پویانمایی مهیا کنند.
مدیرکل ارشاد اسلامی گلستان همچنین به ارسال ۱۲۴ اثر به دبیرخانه نهمین جشنواره پویانمایی رضوی اشاره کرد و گفت: از این تعداد ٢٤اثر متعلق به گلستان است.
دبیر نهمین جشنواره پویانمایی رضوی اضافه کرد: این آثار شامل ۴۵ انیمیشن و ۷۹ فیلمنامه است که نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد رشد دارد.
وی در توضیح بخش‌های مختلف جشنواره، گفت: فیلم پویانمایی کوتاه حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای قسمت اصلی و تولید آثاری با مضمون کرامت انسانی و الهام از آموزه‌های رسول اکرم (ص) و اهل بیت (ع) و به‌ویژه امام رضا (ع) بخش جنبی جشنواره به شمار می‌رود.
وی، 'شب‌های شعر رضوی' را نیز به‌عنوان بخش جنبی جشنواره امسال اعلام کرد و گفت: این برنامه در گرگان، گنبدکاووس، کلاله و مینودشت برگزار می‌شود.
1648
تنظیم و انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.