به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سیف الله سهرابی روز چهارشنبه درتشریح فعالیت های قرآنی این اداره کل، اظهار داشت: امسال 29 وقف جدید به ارزش بیش از 23 میلیارد ریال در این استان انجام شد.
وی بر ترویج فرهنگ وقف در جامعه متناسب با نیاز روز مردم تاکید کرد و گفت: یکی از اولویت های سرمایه گذاری و هدایت خیران نیک اندیش در وقف اموال در حوزه قرآنی و فرهنگ سازی دراین بخش است.

* 11 ویژه برنامه گرامی داشت دهه کرامت در بقاع متبرکه
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از برگزاری 11 ویژه برنامه گرامی داشت دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) و ولادت امام رضا (ع) در بقاع متبرکه استان خبر داد.
وی گفت: همایش یادمان امامزادگان، غبار روبی امامزادگان و مزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، همایش میلاد حضرت معصومه (س) ویژه خواهران اهل تسنن در گنبدکاووس، برپایی دعای ندبه در 30 بقعه متبرکه شاخص، سرکشی از بیماران بستری در مراکز درمانی، کرسی تلاوت قرآن کریم، جشن دهه کرامت در 13 امامزاده مسیر تردد زائران و گردشگران از جمله این برنامه ها است.

* ثبت نام 5338 هزار نفر در مسابقات قرآن کریم
حجت الاسلام سهرابی از ثبت نام 5 هزار و 338 نفر گلستانی در 11 رشته چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم خبر داد و گفت: از این تعداد 2 هزار و 338 نفرخواهران هستند.
وی افزود: با برگزاری رقابت های شهرستانی، 213 نفر به مرحله استانی راه یافتند که مسابقات این دوره برای انتخاب نفرات برتر جهت معرفی به مسابقات کشوری ،9مرداد در دو حوزه امتحانی برگزار خواهد شد.
به گفته وی؛ شهریور امسال نیز مسابقات کشوری قرآن کریم در ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی برگزار می شود.
به گزارش ایرنا سال قبل 18 نفر از گلستان به سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم در کشور راه یافتند که دو نفر موفق به کسب رتبه عالی در رشته حفظ قرآن شده و یک نفر در رشته اذان رتبه چهارم کشوری را کسب کرد.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.