به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی روز چهارشنبه درجلسه مشترک ستاد نمازجمعه با شورای اداری گنبدکاووس که با حضور ائمه جمعه شیعه و اهل سنت این شهرستان برگزار شد، گفت: جایگاه نمازجمعه، جایگاه سیاسی و عبادی است.
وی خاطرنشان کرد: این جایگاه مهم سیاسی و عبادی بایستی ارتقای معنویت، اخلاص و تقوای مردم را تضمین کند و برای تحقق این مهم همه دستگاه ها و ادارات و نهادها باید به تقویت این جایگاه کمک کنند.
حجت الاسلام ترابی نماز جمعه را تریبون مردم و مسئولان دانست و اضافه کرد: از این تریبون بایستی خواسته های مردم و نظام به صورت متقابل بیان شود.
وی با تجلیل از وجود وحدت و صمیمت بین مردم و مسئولان گنبدکاووس، یادآور شد: چنین وحدت و صمیمتی کمتر در دیگر نقاط کشور و حتی جهان است و این امتیاز بزرگی برای مردم این منطقه و نظام جمهوری اسلامی است.
امام جمعه گنبدکاووس همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آخوند محمد نوریزاد امام جمعه پیشین اهل سنت این شهرستان، گفت: آن مرحوم اهل دل و روشن ضمیر بود که در ارتقای وحدت و دلبستگی مردم به انقلاب اسلامی تلاش زیادی کردند.
وی با تبریک دهه کرامت، از برگزاری جشن های زیرسایه خورشید در گنبدکاووس از هفته آینده خبر داد و برلزوم همکاری ادارات و نهادها و مردم در برگزاری باشکوه این جشن ها تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی فتحی رئیس ستاد نمازجمعه گنبدکاووس نیز درابتدای این جلسه گزارشی از فعالیت های این ستاد ارائه کرد و گفت: ستاد نمازجمعه گنبدکاووس درسال گذشته رتبه نخست استان را کسب کرد.
به گفته وی، درهفته بزرگداشت نمازجمعه که از 5 تا 12 مرداد است، 25 برنامه فرهنگی، هنری، ورزشی و مذهبی در گنبدکاووس برگزار می شود.
همچنین دراین جلسه مدیر امور آب منطقه ای و نیز مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز به ارائه گزارش عملکرد حوزه فعالیت خود پرداختند.
به گزارش ایرنا، درپایان این جلسه از نفرات برتر مسابقات فرهنگی و ورزشی که به مناسبت هفته بزرگداشت نمازجمعه در گنبدکاووس برگزار شده بود، با اهدای هدایایی تجلیل شد.
شهرستان مرزی گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.