به گزارش خبرنگار ایرنا، آخوند عبدالباسط نوریزاد روز چهارشنبه درجلسه مشترک ستاد نماز جمعه با شورای اداری شهرستان گنبدکاووس، اظهار داشت: در فقه اهل سنت، بویژه حنفی مذهب ها، اقامه نمازجمعه واجب است و از ملزومات آن نیز داشتن حکومت اسلامی است که در راس آن حاکم متدین قرار داشته باشد.
وی با رد هرگونه تحمیل مطالب به امامان جمعه اهل سنت از سوی نظام یا مسئولان برای مطرح کردن در خطبه های نمازجمعه، خاطرنشان کرد: مطرح کردن این ادعاها ازسوی برخی کج اندیشان است و بنده شهادت می دهم که هیچ گونه تحمیلی در این خصوص نیست و اهل سنت در آزادی مطلق نماز جمعه خود را اقامه می کنند.
آخوند نوریزاد اضافه کرد: اقامه نمازجمعه آنگونه که گفته شد، وظیفه دینی، شرعی و فقهی است که امامان جمعه اهل سنت درخطبه های خود علاوه بر بیان مسائل سیاسی روز جهان اسلام و دعوت مردم به تقوای الهی، مسائل و مشکلات مردم را نیز برای انتقال به مسئولان بیان می کنند.
وی بابیان اینکه امام جمعه خادم دین و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است، تصریح کرد: براین اساس نزدیک کردن حاکمیت به مردم و مردم به حاکمیت و تقویت وحدت و صمیمت بین مردم با مردم و مردم با مسئولان در راستای خنثی کردن توطئه های دشمنان از وظایف ائمه جمعه است.
امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس همچنین با اشاره به فراوانی نعمت های خداوند به بندگان، گفت: مسلمان بودن، داشتن حکومت اسلامی نشات گرفته موازین قرآن، پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) و وحدت و صمیمت دربین فرق اسلامی و اقوام از مهمترین این نعمت ها است که باید قدردان آن باشیم.
به گزارش ایرنا، امام جمعه اهل سنت شهر مرزی اینچه برون شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه با تبریک هفته بزرگداشت نمازجمعه و دهه کرامت، وحدت بین شیعه و سنی و برگزاری جلسات مشترک بین مسئولان را از نعمت های الهی به ملت ایران دانست و بر شکرگزاری این نعمت تاکید کرد.
آخوند مدد هوشمند گفت: نمازجمعه یک نعمت الهی و یک غنیمت برای نمازگزاران است که خداوند متعال برکات زیادی را شامل نمازگزارن می کند و ترک عمدی آن نیز موجب عقوبت و عذاب الهی می شود.
به گزارش ایرنا دراین جلسه معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس، امام جمعه، نماینده مردم این شهرستان درمجلس شورای اسلامی، مدیران و اعضای ستاد نمازجمعه نیز حضور داشتند.
شهرستان مرزی گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.