به گزارش ایرنا پروین فرشچی یکشنبه شب پس از پایان بازدید یک روزه از خلیج گرگان و جزیره آشوراده اظهار داشت: هر چند در خصوص احیای زودتر خلیج گرگان از سوی جوامع محلی، نهادها و سمن های محیط زیست و دانشگاه ها و متخصصان تحت فشار هستیم اما با توافقی که با کارگروه استانی و ملی انجام شده است، راهکار های اجرای کوتاه مدت آن نیز با پشتوانه علمی اجرایی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده اقدامات غیر علمی علاوه بر اینکه مشکلی را حل نمی کنند بلکه باعث معضل و حتی بحران می شود.
وی با بیان اینکه بخش زیادی از پسروی تالاب میانکاله و خلیج گرگان متاثر از نوسانات دریای خزر است، اقدامات احیای خلیج گرگان را به دو بخش کوتاه مدت و دراز مدت تقسیم کرد و افزود: علاوه بر راهکارهای کوتاه مدت برنامه جامع مدیریت خلیج گرگان و تالاب میانکاله را بطور جدی در دستور کار داریم.
به گزارش ایرنا معاون سازمان محیط زیست همراه با خانم لنی هارت مدیر مرکز سگ های آبی کشور هلند و دکتر شیرازی نماینده مرکز هلندی در ایران با حضور در جزیره آشوراده از مرکز بازتوانی فُک خزری دیدن کردند.
فرشچی در این رابطه اظهار داشت: برای حمایت و نجات فُک خزری (گونه ای از سگ آبی) مشارکت همه کشور های حاشیه دریا را می طلبیم.
وی گفت: فرهنگ نادرست در برخی از مناطق کشورهای حوزه دریای خزر و بهره‌برداری بی‌رویه از این ‌گونه پستاندار و نوع رویکرد و نگاه آنها به مقوله تنوع زیستی از جمله دلایل اصلی کاهش جمعیت فُک خزری است.
وی ادامه داد: طی دهه های اخیر جمعیت فُک خزر از یک‌ میلیون به کمتر از صد هزار رأس کاهش یافته است.
2729/7333
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.