قربانعلی محمدپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار کرد: در همین راستا 315 صیاد متخلف نیز دستگیر شدند.
وی افزود: پرسنل یگان حفاظت محیط زیست و محیط بانان با همکاری و هماهنگی با اداره کل شیلات گیلان و بمنظور جلوگیری از صید غیرمجاز در استان ، پایش مداوم از تالاب ها و رودخانه ها را در دستور کار خود قرار داده اند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان یادآور شد: علاوه بر جمع آوری تورهای صیادی غیرمجاز و دستگیری متخلفان، تعداد زیادی قایق موتوری صیادان متخلف نیز توقیف شده است.
محمدپور خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در گیلان با هماهنگی های انجام شده با ادارات دریابانی، نیروی انتظامی و مرزبانی از آغاز هفته جاری گشت های مشترکی برای پایش رودخانه ها ، تالاب های انزلی و امیرکلایه تا پایان کشت ماهیان مولد در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: با توجه به نیاز جوامع محلی ساکن در حاشیه رودخانه ها و تالاب ها باید برای تامین امرار معاش آنها برنامه ریزی های لازم از جمله فراهم سازی شرایط پرورش ماهی در قفس انجام شده و متناسب با نیاز جوامع محلی اقدام شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا در گیلان بیش از 40 رودخانه جریان دارد که بستر این رودها عمدتا در مسیر دره‌ های کوهستانی و کوهپایه‌ای پوشیده از جنگل‌های سرسبز و انبوه قرار گرفته و حوزه‌های آبخیز کوچک و بزرگ این استان که از مناطق مرتفع در غرب و جنوب سرچشمه می‌گیرند، به وسیله تالاب بین المللی انزلی و یا به صورت مستقیم ، به دریای خزر می ریزد.
محیط زیست گیلان 19 پاسگاه محیط بانی دارد و 196 محیط بان در راستای جلوگیری از تخریب و تصرف و جلوگیری از شکار و صید غیر مجاز در آن انجام وظیفه می کنند.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده: کبیری
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.