به گزارش شامگاه جمعه خبرنگار ایرنا در هفته دوم کورس بندرترکمن که با حضور مشتاقان به ورزش سوارکاری برگزار شد، دور اول مخصوص اسب های دو ساله 2 تا 4 امتیازی و از نژاد دو خون بود که در پایان از بین هشت اسب حاضر، شلیک با چابکسواری آرمین آق آتابای با زمان یک دقیقه و دو ثانیه و سی و پنج صدم ثانیه قهرمان شد، بلیزینگ هورس با چابکسواری قربان محمد اودک و اسب پرگار با چابکسورای پیمان قلر عطا مقام های دوم تا سوم را به خود اختصاص دادند.
در کورس دوم این هفته مخصوص اسب های 3 ساله 8 تا 14 امتیازی دو خون نیز اسب شاه سوین با چابکسورای نور محمد بهادر در زمان یک دقیقه و یک ثانیه و ده صدم ثانیه به عنوان اولین اسب از خط پایان گذشت و آیدینا با سوارکاری ارمین آق آتابای و چه گورا با چابکسواری عبدالرحیم آرمیده مقام های دوم تا سوم را بدست آورند، در این کورس هشت اسب شرکت داشتند.
در کورس سوم مخصوص اسب های سه ساله 16 تا 22 امتیازی نیز هیدروژن با سوارکاری محمد خوجملی در زمان یک دقیقه و سیزده صدم ثانیه قهرمان شد، عنوان دوم به اسب مشکل با چابکسورای قربان محمد اودک رسید و اسب مبارک با چابکسورای آرمین آق آتابای عنوان سوم در بین 6 اسب شرکت کننده کسب کرد.
در کورس چهارم و در بین 5 اسب سه تا پنج ساله هندیکاپ و دو خون حاضر در این کورس، اسب بای بای با چابکسواری ستار مهرانی در زمان یک دقیقه عنوان قهرمانی را کسب کرد، اسب عالم ناب با سوارکاری نور محمد بهادر دوم و آق اویلی بشگرد با اسب پاراکس سوم شد.
در کورس پنجم مخصوص اسب های سه تا پنج ساله 16 تا 22 امتیازی صحرا ناز با سوارکاری پیمان قلر عطا با زمان یک دقیقه و هفت ثانیه و هفتاد و سه صدم ثانیه در بین دوازده اسب حاضر در این کورس قهرمان شد و امیر شا با چابکسواری طاهر گوگ نژاد و جقال بیگ با یعقوب انفاس دو و سوم شدند.
در کورس ششم مخصوص اسب های سه ساله مبتدی نبرده دو خون ، در بین یازده اسب حاضر، تابنده با سوارکاری ابراهیم قره داشلی با زمان یک دقیقه و دو ثانیه و پنجاه و هشت صدم ثانیه قهرمان شد و اسب رعنا با چابکسواری امان محمد قلر عطا و سامسرا با سوارکاری پیمان قلر عطا مقام های دوم و سوم را کسب کردند، در این کورس ده اسب وارد دپار شدند.
در دور هفتم که مخصوص اسب های سه تا چهار ساله 24 تا 34 امتیازی بود هفت راس اسب شرکت داشتند که پلایت هورس با سوارکاری نور محمد بهادر با زمان یک دقیقه و سی و هفت صدم ثانیه قهرمان شد و آلکس با سوارکاری آرمین آق آتابای و مه وش با سوار کاری آق اویلی بشگرد دو و سوم شدند.
همه ساله کورس تابستانه اسبدوانی در مجموعه سوارکاری بندرترکمن واقع در غرب استان گلستان و به مدت ده هفته برگزار می شود و علاقه مندان بیشماری از شهرستان ها و استان های مختلف ایران در این مسابقات حاضر می شوند.
هفته سوم این رقابت ها بیست و سوم تیر ماه برگزار می شود.
7333/1648
خبرنگار: علی قاسمعلی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.