به گزارش خبرنگار ایرنا، قرجه طیار شنبه شب در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار داشت: از این مبلغ 400 میلیارد ریال برای طرح جمع آوری فاضلاب شهر گنبدکاووس و 50 میلیارد ریال نیز برای تقویت ولتاژ برق درمناطق روستایی این شهرستان می باشد.
وی گفت: شرایط آب و هوایی گنبدکاووس که دما و رطوبت بالا دارد، همراه با افزایش مصرف برق، تقویت شبکه برق شهرستان را ضروری کرده است.
طیار اضافه کرد: در همین راستا مرکز جی آی اس شماره 4 شهر گنبدکاووس برای تقویت برق مناطق شهری نیز تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به روند کند اجرای طرح جمع آوری فاضلاب شهر گنبدکاووس طی دو دهه گذشته تصریح کرد: برای تسریع در اجرای این طرح و بهره برداری بخش هایی از آن، امسال مبلغ 400 میلیارد ریال پیش بینی شده است.
نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی همچنین از واگذاری هفت هزار هکتار اراضی زراعی به مردم بخش داشلی برون از سوی بنیاد علوی در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: مالکیت این اراضی که قبل از انقلاب متعلق به مردم بود، توسط برادر شاه تصرف شد و پس از پیروزی انقلاب نیز توسط بنیاد علوی مصادره گردید.
وی افزود: با رایزنی های انجام شده با رئیس بنیاد علوی مقرر شد این اراضی که به صورت مضاربه در اختیار مردم بخش داشلی برون بود، مجددا به مالکیت مردم درآید.
طیار درپاسخ به مباحثی درخصوص انتقال اداره کل گمرکات گلستان از اینچه برون به مرکز استان نیز گفت: با توجه به هماهنگی بین مسئولان و مردم گنبدکاووس این طرح اجرایی نخواهد شد.
وی با اشاره به وضعیت نامناسب برخی جاده های ارتباطی گنبدکاووس تصریح کرد: احداث جاده موسوم به نفت و بهسازی و تعریض جاده گنبد - حاجی قوشان به کلاله، جاده گنبد - بی بی شیروان و جاده گنبد - سلطانعلی از نیازهای ضروری این شهرستان است که وزیر راه و شهرسازی نیز قول تخصیص اعتبار ویژه در این خصوص را داده است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی احداث سد چایلی در بخش شرقی دهستان کرند را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و گفت: مطالعات و نقشه اجرایی این تهیه شده و در آینده ای نزدیک عملیات اجرایی آن شروع می شود.
طیار افزود: احداث این سد در واقع دریافت حق آبه کشاورزان گنبدکاووس از رودخانه اترک و سد شیرین دره استان خراسان شمالی و برای آبیاری اراضی بخش داشلی برون به شیوه آبیاری نوین است.
وی از رایزنی های لازم با وزیر دفاع برای واگذاری 45 هکتار زمین برای احداث بیمارستان 800 تختخوابی گنبدکاووس خبر داد و گفت: این زمین با قیمت مصوب بزودی در اختیار شهرستان قرار می گیرد.
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلی شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با احداث این بیمارستان علاوه بر رفع کمبودهای حوزه درمانی و ارتقای آموزش عالی پزشکی و پیراپزشکی منطقه، می توان برای بیماران از کشورهای آسیای مرکزی نیز گام های خوبی برداشت.
وی پیگیری احداث مرکز جامع درمان سرطان با مشارکت خیرین و احداث مرکز آنژیوگرافی و جراحی قلب را از دیگر اقدامات خود برشمرد.
نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به انتقادات برخی خبرنگاران ورزشی مبنی بر ضعف مدیریت ورزش این شهرستان، نبود اسپانسر برای والیبال و مشکلات مجموعه سوارکاری گفت: کمیته ورزشی با حضور پیشکسوتان تشکیل شده و مسائل را بررسی می کنند و در صورت صلاحدید این کمیته می توان نسبت به پیگیری موضوعات مطرح شده اقدام کرد.
وی همچنین توافق اولیه با اسپانسر برای حمایت از والیبال گنبدکاووس و پیگیری چارت سازمانی فرمانداری های ویژه کشور را از دیگر اقدامات خود برشمرد و از شورای اسلامی و شهرداری این شهر خواست از تسهیلات وزارت کشور برای زیباسازی شهری استفاده کنند.
طیار از کم توجهی مسئولان شهری و نداشتن برنامه برای بزرگداشت روز گنبدکاووس انتقاد کرد و افزود: با وجود ثبت جهانی برج قابوس در پنج سال پیش، این اقدام مهم هنوز فایده ای برای گنبدکاووس و مردم آن نداشته است.
شهرستان مرزی گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است و مردم آن دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی هستند.
3039/1860
خبرنگار: علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.