به گزارش جمعه دریافتی ایرنا، علی نصیبی در نشست خبری اظهار کرد: مراکز اطفای حریق در برخی روستاهای استان گلستان احداث شده و هم اکنون 30 سرباز آتش نشان مشغول فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر 27 پایگاه آتش نشانی روستایی در گلستان فعال است، بیان کرد: توسعه فعالیت های این مراکز آسودگی خاطر و تقویت ایمنی در روستاها بویژه مواردی که دسترسی دشوارتری به خدمات ایمنی دارند را به همراه خواهد آورد.
وی یکی از برنامه های اولویت دار روستایی در گلستان را تلاش برای بهبود اشتغال و محرومیت زدایی از این مناطق دانست و گفت: ظرفیت های کشف نشده و کمتر مورد توجه قرار گرفته روستاها یکی از راه های برطرف شدن دائم مشکل کمبود فرصت های شغلی و به تبع آن افزایش درآمدهای استان است.
مدیرکل امور روستایی استانداری گلستان گفت: با همت عالی روستاییان و تقویت حمایت های دولتی برخی روستاهای استان مانند وامنان آزادشهر در تولید زعفران، محمدآباد گرگان در تولید محصولات کشاورزی و شیلات و عطاآباد آق قلا در تولید مبل به شهرت فراوان منطقه ای و ملی رسیده اند که تلاش می کنیم فرایند توسعه این روستاها را به الگویی قابل انجام برای دیگر روستاهای استان تبدیل کنیم.
نصیبی ادامه داد: یکی از امتیازات این گونه توسعه های روستایی فرایند رشد آنها از طرف مردم با کمترین میزان دخالت دولت است که علاوه بر باورپذیری امکان تکرار این الگو و گسترش آن در دیگر مناطق را تسهیل می کند.
مدیرکل امور روستایی استانداری گلستان گفت: برای آنکه این گونه الگوها را در دیگر مناطق استان تکرار کرده و توسعه دهیم باید علاوه بر شناسایی مزیت های هر منطقه، افزایش آموزش ها برای دیگر روستاییان را هم در اولویت کاری قرار دهیم.
نصیبی بیان کرد: تسهیل در صدور مجوزها و بازاریابی مناسب برای محصولات تولیدی دیگر اقدامات بسیار مهمی است که در روند کمک به افزایش فعالیت های اقتصادی روستاها باید مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.
وی محور فعالیت های اداره کل روستایی استانداری گلستان برای بهبود وضعیت اقتصادی روستاهای استان را در 3 بخش دانست و گفت : گردشگری شامل بوم گردی و طبیعت گردی، بخش کشاورزی شامل توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و بخش صنعت شامل پروژه های مرتبط با خدمات از محورهای مورد تاکید است.
مدیرکل امور روستایی استانداری گلستان بر لزوم افزایش پروژه های عمرانی در روستاهای استان تاکید کرد و گفت: بهسازی معابر روستایی، هدایت آبهای سطحی و احداث زیرساخت های رفاهی و تفریحی اولویت اجرای طرح های عمرانی روستاهای گلستان است.
نصیبی افزود: در زمان حاضر حدود هزار طرح کوچک و بزرگ عمرانی در روستاهای گلستان در دست اجرا است که تکمیل آن ها تقویت توسعه این مناطق را به همراه خواهد داشت.
وی اجرای طرح های مرتبط با گردشگری را از جمله بخش های مورد حمایت جدی اداره کل روستایی گلستان دانست و گفت: در زمان حاضر 17 طرح با موضوع گردشگری در روستاهای استان در دست اجرا است که تکمیل آنها بر تعداد مسافران و درآمدهای ناشی از گردشگری و توریسم خواهد افزود.
به گزارش ایرنا در استان گلستان یک میلیون و 397 هزار هکتار اراضی ملی وجود دارد که 452 هزار هکتار آن جنگل و 862 هزار هکتار مرتع است.
3091/2729
* دریافت کننده: میثم محسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.