میرمحمدعلی حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش 24.6 درصدی میزان اهدا خون در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزود: مردم استان استقبال پرشوری از اهدای خون در شب های قدر داشتند و صف های طولانی در مقابل پایگاه های انتقال خون تشکیل می شد.
وی عنوان کرد: یکهزار و 720 نفر از مردم گلستان درلیالی قدر به پایگاه ‌های انتقال خون استان مراجعه کردند که با بررسی های اولیه قبل از اهداء خون مانند سلامت جسمانی و وزن، در نهایت یکهزارو 461 نفر موفق به اهدا خون شدند.
به گفته وی؛ با توجه اطلاع رسانی انجام شده و دعوت مردم، بیشتر مراجعین برای نخستین بار خون اهد کردند و آمار بانوان مراجعه کننده نیز افزایش داشت.
حسینی با اشاره به فعالیت شش پایگاه ثابت و سیار خونگیری سازمان انتقال خون استان در شب های قدر، یادآور شد: 70 درصد اهدا کنندگان به مراکز ثابت و مابقی به مراکز سیار مراجعه داشتند.
مدیر کل انتقال خون گلستان بیان داشت: 55.21 درصد اهدا کنندگان افرادی بودند که اهدا مستمر داشته، 29.52 درصد اهداکنندگان افراد باسابقه و 15.27 درصد را اهداکنندگان بار اول تشکیل دادند.
وی گفت: بیماران تالاسمی، بیمارانی که جراحی قلب یا پیوند کبد داشته اند، سانحه دیدگان حوادث جاده ای و شغلی از مصرف کننده های اصلی خون در استان هستند.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.