به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمود ترابی روز جمعه درخطبه های این هفته نمازجمعه مردم گنبدکاووس، اظهار داشت: روز قدس یادگار ارزشمند بنیانگذار جمهوری اسلامی در حمایت از قبله اول مسلمانان و مردم مظلوم فلسطین است.
آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام راحل ( ره) و به منظور حمایت از مردم مظلوم فلسطین، روز قدس نامگذاری شده است.
وی با اشاره به پیروزی های اخیر رزمندگان مقاومت در سوریه و عراق و احساس خطر کردن نخست وزیر اسرائیل، گفت: اگر امت اسلام همت کند، حتی یک اسرائیلی باقی نخواهد ماند.
حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: بیت المقدس قبله اول مسلمانان است و بایستی از چنگال رژیم سفاک و منفور صهیونیستی خارج شود.
وی با قدردانی از موضع گیری وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به اظهارات وزیر خارجه آمریکا، به تصویب تحریم های جدید سنای آمریکا علیه ایران نیز اشاره کرد و گفت: این تحریم ها را به خاطر آنچه که آن را حمایت از تروریست می دانند، تصویب کردند.
وی تصریح کرد: آمریکا خود بزرگترین حامی تروریست است و حضورش درمنطقه نیز در حمایت از گروهک های تروریستی و برای ناامن کردن منطفه است.
خطیب جمعه گنبدکاووس یادآور شد: در چند روز گذشته که رزمندگان مقاومت در سوریه و عراق به پیروزی های مهمی دست یافتند آمریکا صدها فرمانده داعشی را با بالگرد از منطقه فراری داد.
حجت الاسلام ترابی به سخنان اخیر رئیس جمهوری درضرورت حفظ انسجام ملی و کمک به دولت برای رفع مشکلات کشور اشاره کرد و افزود: امروز همه باید با حفظ گفتمان انقلاب، از رئیس جمهوری به عنوان بالاترین سکاندار اجرایی کشور حمایت کنیم.
وی همچنین با تسلیت سالروز شهادت امام علی (ع) برلزوم پیروی از سبک زندگی این امام بزرگوار و فرزندان ایشان یعنی امامان معصوم تاکید کرد و اظهار داشت: تقوا و ساده زیستی دو خصلت مهم این بزرگواران است که باید الگوی زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهیم.
حجت الاسلام ترابی با اشاره به پهن کردن سفره های افطاری ساده در اقصی نقاط کشور و این شهرستان اضافه کرد: این نوع افطاری دادن به جای افطاری های پرهزینه باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
شهرستان مرزی گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
3039/1860
خبرنگار: علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.