به گزارش روز سه شنبه ایرنا ازاین اداره کل، ابراهیم مبارک قدم گفت: این پروژه ها در محلات هدف دو شهرستان استان مصوب وبا هزینه ای بالغ بر 63میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در سال 96 اجرایی می شود.
وی افزود: تمامی این اقدامات با هدف هویت بخشی و افزایش تعلق محلی و ارتقای کیفیت زندگی در محله ها اجرایی شده و به افزایش مشارکت مردم درساماندهی محلات کمک خواهد کرد.
به گفته وی؛ محله‌های سیدآباد، بدلچه و افغان آباد در حوزه سکونت گاههای غیررسمی شهر گنبد کاووس و قلعه حسن و انجیرآب در مرکز گلستان به عنوان محلات هدف اجرای طرح در سال جاری تعریف شده اند.
وی ادامه داد: این‌ پروژه‌ها با هماهنگی شرکت عمران و بهسازی کشور مراحل مقدماتی خود را آغاز کرده و هم اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار در اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان است.
مبارک قدم با بیان اینکه تمامی این پروژه‌ها با مصوبه ستاد بازآفرینی استانی اجرایی می شود، اظهار امیدواری کرد که این اقدامات به توسعه، تحرک، توانمندسازی و بازآفرینی محلات کمک کند و پایه ای برای اجرای طرح درمحله های دیگر شهرهای گلستان شود.
استان گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که در 30 شهر و افزون بر یکهزار روستا زندگی می کنند.

* اجرای 40پروژه راهسازی درگلستان
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از آغاز و اجرای 40 پروژه راهسازی در راههای اصلی و روستایی استان از محل اعتبارات تبصره 36 در سال 96 نیز خبر داد.
مبارک قدم افزود: این پروژه ها شامل احداث و بازسازی ابنیه و پل های آسیب دیده راههای اصلی و روستایی با اعتبار معادل 440 میلیارد ریال بوده که در همه شهرستان های استان اجرا می شود.
وی ادامه داد: تاکنون 8 پروژه شامل احداث پل جدید در سرمحله به والفرا در حوزه شهرستان بندرگز، احداث پل سرخنکلاته - نوده شریف و بازسازی محور زیارت در شهرستان گرگان، ترمیم پل حاجیکلاته در علی آبادکتول، بازسازی قسمتی از راه آی تمر،بیشک تپه –آراقویی درگنبدکاووس و بازسازی قسمتی از محور یلی بدراق، گچه سو، قراقاچ، اوقچی در شهرستان کلاله با اعتبار معادل 100میلیارد ریال به پایان رسیده است.
به گفته وی؛ از 32 پروژه باقی مانده برای 20 پروژه قرارداد منعقد و مابقی پروژه ها در حال انتخاب پیمانکاراست.
وی اضافه کرد: در صورت تخصیص اعتبارات بموقع کلیه پروژه ها در سال جاری به بهره برداری می رسد.
گلستان واقع در شمال کشور افزون بر پنج هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.