چبیب الله زارع عصر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این آتش سوزی بعد از ظهر امروز از محل پل 14متری در نزدیکی روستای آق قمیش و در مزارع حاشیه جاده به سمت روستای قرق رخ داد که با حضور نیروهای آتش نشانی شهرداری گالیکش، دهیاری روستای آق قمیش و نیروهای منابع طبیعی، آتش مهار شد.
وی گفت: بر اساس اطلاعات اولیه، آتش از محل توقف یک دستگاه کامیون آغاز شده و با سرایت به مزرعه گندم ، یک دستگاه کمباین نیز که در مزرعه بود در آتش سوخت و علاوه بر آن به بخشی از جنگل های منطقه نیز سرایت کرد.
زارع با بیان اینکه نیروهای منابع طبیعی در محل وقوع آتش سوزری حضور دارند، تصریح کرد: آتش هم اکنون به طور کامل اطفا شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش خاطرنشان کرد: برآورد تولید محصول در هر هکتار در منطقه ای که آتش سوزی واقع شده حدود 4 تن در هکتار است و برآورد اولیه خسارت، از بین رفتن حداقل 240 تن گندم به ارزش بیش از 31 میلیارد ریال است.
آتش سوزی مزارع در فصل درو ، یکی از تهدیداتی است که مزارع گندم را تهدید می کند و همه ساله در منطقه شرق استان گلستان از جمله شهرستان گالیکش، وقوع حریق در مزارع خسارت هایی را به مزارع آماده برداشت گندم وارد می کند.
7481/1860
خبرنگار : یحیی فارسیانی ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.