به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از استانداری علی اصغر طهماسبی در اولین جلسه ستاد پیشگیری از بیماری تب کِریمه کنگو در استان گلستان با تأکید بر ضرورت آموزش و اطلاع رسانی پیرامون این بیماری اظهارکرد: اطلاع رسانی به ویژه در گروه های در معرض خطر نظیر دامداران، کارکنان کشتارگاه ها، سلاخان، قصابان، کشاورزان و به خصوص روستائیان وعشایر و آموزش آنان در راستای آشنایی با علائم بیماری تب کریمه کنگو از ضرورت ها است.
وی ادامه داد: اهتمام لازم به توسعه فضاهای کشتارگاهی بهداشتی، کشتار دام در مراکز مجاز، ساماندهی کشتار دام در روستاها، رعایت اصول بهداشتی و استفاده از وسایل حفاظت فردی درکارکنان زنجیره کشتار و انتقال گوشت و همچنین افراد شاغل درهنگام کار با دام ها مشتمل بر واکسیناسیون، تزریقات در کنار بهسازی دامداری های سنتی ازمهمترین اقداماتی است که در جهت کنترل و پیشگیری از این بیماری باید صورت بگیرد.
معاون استاندار گلستان؛ سم پاشی هدفمند محیط نگهداری دام ها را از دیگر اقدامات مؤثر درزمینه کنترل و پیشگیری از تب کریمه کنگو عنوان کرد و افزود: در این خصوص باید از ظرفیت بخشداری ها و دهیاری ها استفاده شود.
طهماسبی تاکید کرد که از مردم گلستان انتظار داریم گوشت مورد نیاز خود را تنها از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی استان تهیه کنند.
وی؛ خواستار بازرسی و نظارت هرچه بیشتر دانشگاه علوم پزشکی استان بر مراکز فروش گوشت و همچنین رستوران ها شد.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.