به گزارش ایرنا، با توجه به اهمیت دیدگاه امام راحل نسبت به قشر جوان جامعه و توسعه و ترویج این باور، در آستانه بیست و هشتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی میزگردی با عنوان 'امام و جوان' در ایرنا مرکز گلستان با حضور شماری از جوانان عضو تشکل های مردم نهاد و کارشناس مربوطه اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.
در این میزگرد دبیر موسسه مردم نهاد رهپویان سبز ایران، عضو هیات رئیسه مجمع منتخب جوان گلستان، دبیر موسسه مردم نهاد آوای سبز، مدیر برنامه موسسه مردم نهاد علمی پژوهشی سیراندیشان روشن و کارشناس تشکل های مردم نهاد معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان حضور داشتند.
* مسئولان به اندیشه امام راحل نسبت به جوان باید بیشتر توجه کنند
دبیر موسسه مردم نهاد رهپویان سبز ایران با تجلیل از امام خمینی (ره) گفت: اندیشه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در خصوص جوان از سوی مسئولان دستگاه ها، نهادها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا این ظرفیت هدر نرود.
مهدی شَرینی افزود: امروز نیاز مبرم داریم که نقش جوان در اداره کشورش از سوی مسئولان دستگاه ها جدی گرفته شود و از ظرفیت های آنها برای پیشرفت جامعه استفاده شود.
به گفته وی؛ راه پیشرفت کشور، بها دادن به جوانان و سپردن مدیریت ها به این قشر است همانطور که در پیروزی شکوهمند انقلاب، امام راحل مدیریت کشور را به این قشر سپرد.
وی افزود: باید به نسل جوان اعتماد شود و هرچه این اعتماد افزایش یابد، جوانان می توانند بهتر در پیشرفت کشور موثر واقع شوند.

*وصیت نامه امام راحل یادگار باارزش برای بالندگی کشور
شرینی از وصیتنامه بنیانگذار کبیر انقلاب به عنوان یادگار مهم و باارزش برای بالندگی کشور نام برد و گفت: وصیتنامه امام راحل بعد از قانون اساسی برای کشور می تواند با ارزش و تاثیر گذار باشد، چون چراغ راه را برای ما روشن می کند.
به گفته وی نه تنها امروز بلکه همواره به مطالعه وصیت نامه امام راحل و بهره گیری از آن نیاز مبرم داریم چون بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با آینده نگری این وصیتنامه را تهیه کرده و در اختیار ما قرار داده است.
وی افزود: برای اینکه در برابر دشمنان پیروز باشیم باید از مطالب این وصیتنامه به خوبی استفاده کنیم و قشر جوان را در برابر تهدید های دشمن، آماده نگه داریم.
شرینی با بیان اینکه امام راحل و رهبری از جوانان به عنوان رهبران جنگ فرهنگی، اقتصادی نام می برند، گفت: امروز وظیفه جوان از دوران جنگ و سازندگی، سنگین تر است و بهترین راهکار برای موفقیت در این صحنه، بهره گیری از مطالب وصیتنامه امام راحل است که تنها در مسیر انقلاب و حفاظت از این دستاوردها حرکت کند.
وی افزود: امام راحل تکیه بر جوانان داشت و ما جوانان قدر لحظه لحظه زندگی خود را در این انقلاب به یادگار مانده از امام راحل باید بدانیم.

*به روزرسانی اندیشه امام راحل از طریق فضای مجازی
دبیر موسسه مردم نهاد رهپویان سبز ایران گفت که امروزیکی از راه های به روز رسانی اندیشه های امام راحل در میان قشر جوان ،استفاده از ظرفیت فضای مجازی است.
شرینی افزود: باید از فضای مجازی در کم کردن فاصله قشر جوان با اندیشه های امام راحل نهایت بهره را ببریم.
وی همچنین گفت: بهره گیری از ظرفیت تشکل های مردمی در روز آمد کردن اندیشه های امام راحل موثر است.

*جوان همواره نیاز به اندیشه های امام راحل دارد
دبیر موسسه مردم نهاد آوای سبز با بیان اینکه امام راحل شخصیتی است که با تکیه برجوانان و اعتماد به آنها توانست انقلاب را پیروز کند، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس نیز جوانان بودند که دشمن را مجبور به عقب نشینی کردند و همین جوانان با رهبری امام خامنه ای در دوران سازندگی ، کشور را ساختند.
احمدرضا عامریان افزود: جوانانی می خواهیم که کشور به آنان تکیه کند.
به گفته وی؛ جوانان ایرانی الگوی بسیار با ارزشی از ایده های امام راحل در اختیار دارند و مسئولان هم باید بیش از گذشته فرصت را برای مشارکت این قشر در صحنه های مختلف فراهم کنند.

*نیاز مبرم به انتقال اندیشه امام راحل در میان قشر جوان داریم
عامریان گفت: نیاز مبرم به انتقال و ترویج اندیشه های امام راحل در میان قشر جوان داریم و نباید از کنار این مهم به سادگی گذر کنیم زیرا سرمایه ای که امام برای ما به یادگار گذاشته به راحتی به دست نیامده است.
وی افزود: پیشنهاد می شود بیانات امام راحل در طول سال از طریق بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر نصب شود تا ارتباط قشر جوان با اندیشه ها امام راحل بیشتر باشد.
عامریان با بیان اینکه ما مدیون امام راحل هستیم، گفت: باید از ظرفیت مدارس و دانشگاه ها برای ترویج اندیشه های امام بیشتر استفاده کنیم .

*برگزاری گفتمان در معرفی اندیشه امام راحل
مدیر برنامه موسسه مردم نهاد علمی پژوهشی سیراندیشان روشن نیز شخصیت امام راحل را سرمایه ای با ارزش برای قشر جوان دانست و گفت که ایشان در زمان حیاتش با جوانان توانست انقلاب را پیروز کند و اکنون هم اندیشه های امام چراغ راهمان برای پیشرفت است.
عاطفه پهلوان افزود: نسل جوان امروز که امام راحل و جنگ هشت ساله وایثار و جانفشانی جوانان را ندیده است، را باید با برپایی گفتمان ها بیشتر با اندیشه امام خمینی (ره) آشنا کرد.
وی گفت: جوان ایرانی با شناخت بیشتر اندیشه امام راحل، خود را در قبال پیشرفت کشور مسئول می داند و از مسئولان انتظار دارد که تقویت خود باوری را در میان جوانان تقویت کند.
پهلوان اضافه کرد: مسئولان باید هراز گاهی توصیه های امام راحل را در خصوص جوانان مطالعه کنند تا استفاده از ظرفیت جوانان را فراموش نکنند و این قشر را باور داشته باشند.
به گفته وی؛ اندیشه های امام راحل باید شبیه آئین نامه در زندگی ما قرار گیرد چون این اندیشه هاست که جوان را از غفلت نجات می دهد و کشورش را در برابر دشمنان پیروز می کند.
وی پیشنهاد کرد که از ظرفیت تشکل های مردم نهاد در روز آمد کردن اندیشه های امام راحل در میان اقشار مختلف از جمله جوانان با برگزاری گفتمان هایی دراین حوزه بهره گرفته شود.

*امام به جوان امید به آینده داد
کارشناس تشکل های مردم نهاد معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان نیز با تجلیل از مقام شامخ امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی گفت که یکی از ویژگی های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی این است که به جوان امید و خودباوری داد که می تواند برای کشور موثر باشد.
قاسم مازرلو افزود: از مسئولان دستگاه ها انتظار است بیش از گذشته شعار جوان خودباروی و جوان یاور را در عمل نشان دهند.
وی همچنین آزادگی و خستگی ناپذیری را از دیگر ویژگی های شخصیت امام راحل ذکر کرد.
6204/1648/2729
* خبرنگاران: علی اصغر تیموریان- میثم محسنی ** تنظیم: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.