به گزارش دریافتی روز چهارشنبه ایرنا احمد جعفری اظهارداشت: بازرسی های دوره ای از شعب شوراها در سال گذشته از افزایش کیفیت رسیدگی ها و رضایت نسبی مردم حکایت دارد واین اقدام امسال نیز استمرار دارد.
وی؛ تیم بازرسی را متشکل از کارشناسانی بیان کرد که در صورت لزوم آموزش های مورد نیاز را نیز به اعضا ارائه می کنند و افزود: بررسی کمبودها و امکانات مورد نیاز و گفت و گو با اعضا از دیگر اهداف این بازرسی ها است.
به گفته وی؛ در این بازرسی ها نقاط ضعف و قوت هر حوزه قضایی به منظور تدوین بهتر برنامه های اجرایی شناسایی می شود.
جعفری؛ اعضای شوراهای حل اختلاف استان را مجموعه ای کارآمد، متخصص و توانمند معرفی کرد و گفت: عملکرد این اعضا از ورود حجم زیادی از پرونده ها به محاکم جلوگیری و فرصت بیشتری را برای قضات به منظور رسیدگی به پرونده های پیچیده فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته به همه شعب روستایی و شهری سرکشی شد، افزود: حضور در دورترین شعب شورای حل اختلاف ، امکان تعامل چهره به چهره و بررسی مشکلات به منظور برنامه ریزی بهتر برای تدوین دوره های آموزشی ویژه هر حوزه قضایی را در سطح استان فراهم می کند.
رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان پیش از این گفته بود که درسال گذشته افزون بر 81 هزار پرونده به شعب این شورا وارد وحدود 35 درصد آن با سازش مختومه شد.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.