به گزارش خبرنگار ایرنا در رقابت ‌های این هفته 76 راس اسب از نژادهای ترکمن و دو خون با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان 78 میلیون و 300 هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب ‌های اول تا سوم کورس ‌های هشت گانه اهدا شد.
در هر دور نتایج زیر به دست آمد:
در دور اول اسب ‌های ترکمن سه و چهار ساله و صفر امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که کمال دالیجه عطا با اسب فولاد سنجر زودتر از خط پایان گذشت و طاهر گوگ نژاد با اسب بایراق و امان محمد قلرعطا با اسب سردار خان صوفیان به ترتیب دوم و سوم شدند.
رقابت دور دوم میان اسب‌ های دوخون دو ساله با امتیاز مبتدی به مسافت هزار متر بود که کمال دالیجه عطا با اسب تماشا عنوان اول را بدست آورد و جواد آچاک با اسب آسیکس و آق اویلی بشگرد با اسب لیدی ناز به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.
در دور سوم اسب ‌های دوخون سه و چهار ساله و صفر امتیازی به مسافت هزار و 200 متر با یکدیگر رقابت کردند که کمال دالیجه عطا با اسب خان بابا موفق به کسب مقام اول شد و متین جرجانی با اسب بای کال و نورمحمد بهادر با اسب اورهان قرق به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.
رقابت در دور چهارم میان اسب ‌های دوخون سه و چهار ساله و دو امتیازی به مسافت هزار و 200 متر شکل گرفت که کمال دالیجه عطا با اسب ماه گون زودتر از خط پایان عبور کرد و یاسر جرجانی با اسب سلطان (2) و ستار مهرانی با اسب فرسام (2) به ترتیب دوم و سوم شدند.
در دور پنجم اسب ‌های دوخون سه و چهار ساله و 24 تا 34 امتیازی به مسافت هزار و 700 متر با یکدیگر رقابت کردند که نورمحمد بهادر با اسب الیشیبا نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و نادر صالح پور با اسب پلایت هورس و کمال دالیجه عطا با اسب مهگل نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.
در دور ششم اسب ‌های دوخون سه و چهار ساله و 16 تا 22 امتیازی به مسافت هزار و 700 متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که ستار مهرانی با اسب برند موفق به کسب مقام اول شد و نورمحمد بهادر با اسب شه راد و جواد آچاک با اسب دازبهار به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.
در دور هفتم اسب ‌های دوخون سه و چهار ساله و هشت تا 14 امتیازی به مسافت هزار و 700 متر با یکدیگر رقابت کردند که آق اویلی بشگرد با اسب رپتور موفق به کسب مقام نخست شد و پیمان قلرعطا با اسب آرشا و نورمحمد بهادر با اسب یانیک به ترتیب دوم و سوم شدند.
در دور هشتم و پایانی اسب‌های ترکمن سه و چهار ساله با امتیاز 'هندیکاپ' به مسافت هزار و 700 متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که نورمحمد بهادر با اسب کمپانی عنوان نخست را کسب کرد و محمد خوجملی با اسب دلدل طلا و آق اویلی بشگرد با اسب تیزپا یزدانی به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.
در پایان هفته ششم و قهرمانی رقابت‌های کورس اسبدوانی بهاره آق قلا، کمال دالیجه عطا با کسب چهار مقام نخست و یک مقام سوم، بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت، نورمحمد بهادر دو مقام نخست، یک مقام دوم و دو مقام سوم کسب کرد، آق اویلی بشگرد یک مقام نخست و دو مقام سوم به دست آورد و ستار مهرانی موفق به کسب یک مقام نخست و یک مقام سوم شد.
رقابت های کورس تابستانه، بعد از ماه مبارک رمضان در شهرستان بندرترکمن برگزار خواهد شد.
در استان گلستان کورس های بهاره، تابستانه و پائیزه در سه شهرستان بندرترکمن، آق قلا و گنبدکاووس برگزار می شود.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.