سردار شهید طغرائی مسئول اعزام نیروی تیپ نجف اشرف در صبحگاه دوم دی ماه سال 1339 در خانواده مذهبی و مستضعف متولد شد.
شهید طغرائی در اواخر دبیرستان بود که انقلاب اسلامی نضج گرفت، او در پخش اعلامیه های حضرت امام خمینی (ع) و تعطیل کردن دبیرستان و آگاهی دانش آموزان از مبارزات مردم فعالیت شبانه روزی داشت و در همین رابطه یک بار در ماه مبارک رمضان دستگیر و بعد از مدتی کوتاه آزاد شد هرچند بعدها در جریان قیام پنجم آذر مردم گرگان زخمی شد.
شهید طغرائی با طلوع فجر 22 بهمن به رهبری امام خمینی و تشکیل جهاد سازندگی مشغول خدمت در آن نهاد مقدس شد و با آغاز جنگ تحمیلی از طریق بسیج شهر مقدس قم رهسپار جبهه های حق علیه باطل شد.
شهید طغرائی سوم دی ماه سال 60 سومین بار از بسیج گرگان عازم جبهه شد و در عملیات بیت المقدس دلیریهای زیادی از خود نشان داد.
شهید طغرائی سوم خرداد 61 در مدخل خرمشهر و هنگام آزادسازی این شهر و در حالیکه پنج ماه مستمر در جبهه بدون استفاده از مرخصی حضور داشت؛ به دیار معبودش شتافت.

*** فرازهایی از وصیت نامه شهید طغرائی:
* انسان برای رسیدن به یک هدف همیشه از یک وسیله استفاده می کند و شهادت عالی ترین سکوی پرتاب معنوی به سوی الله می باشد.
* ولایت فقیه بمنزله کشتیبان کشتی نوح است.
* اسرائیل غاصب بوسیله استکبار جهانی در رأس آن آمریکای جهان خوار مسئولیت یافته تا اسلام و مسلمین را در خاورمیانه و منطقه نابود کند، مسلمانان باید باور کنند که می توان مانند ایران جلو استکبار جهانی و اسرائیل ایستاد.
* رمضان ماه نجات انسان. ماه تقرب انسان بسوی خدا، ماه ساختن و ساخته شدن، ماه مبارزه با نفس، ماه آزمایش و امتحان، ماه خدا است.
* وقتی قرآن می خواندم قلب و وجودم روشن می شد چه رسد به این که بفهمم و عمل کنم.
* ای جوانان شهر عزیزم؛ تا می توانید نهضت و رهبری نهضت وحدت را حفظ کنید. ما بر حق هستیم و حق پیروز شدنی است چون این قانون و سنت خدا است، کوشش و تلاش کنید تا این انقلاب در دراز مدت به انحراف کشیده نشود و این کار ممکن نیست مگر این که به تمام حرف های امام عمل شود و این به عهده شما است.
3014/6203
*تنظیم: مجید میهن دوست ** انتشار: کرمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.