آنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را خنثی کننده توطئه های دشمنان و زمینه ساز توسعه و پیشرفت کشور دانستند.
علیرضا قربانی عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور گنبدکاووس گفت: مشارکت مردم مشروعیت نظام سیاسی را به همراه دارد و نتایج آن در حوزه داخلی و بین المللی برای نظام جمهوری اسلامی حایز اهمیت است.
وی افزود: به یقین هر چه مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد، گزینه های روی میز دشمنان بیشتر حذف شده و فضااز سمت تقابل به سوی گفت و گوهای دیپلماتیک پیش می رود.
به گفته وی؛ وقتی قدرت های استکباری متوجه شوند که جمعیت بالایی از مردم ایران پشت نظام خود هستند، از موضع گیری های خصمانه خود عقب نشینی می کنند ضمن اینکه در سال های اخیر تعاملات نظام جمهوری اسلامی با نظام بین الملل و کشورهای بزرگ رو به بهبود بوده است.
دکتر قربانی، ثبات و حمایت بین المللی از کشور را از دیگر پیامدهای خارجی حضور حداکثری مردم درانتخابات دانست و اضافه کرد: دربعد داخلی نیز مشارکت حداکثری مردم ضمن افزایش وحدت و انسجام ملی، سبب قوت قلب و افزایش احساس مسئولیت مدیران در ساختن کشور می شود.
وی با مهم و فراجناحی دانستن انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: مردم باید برای انتخاب نامزد اصلح فارغ از مسائل جناحی، به برنامه ها و صداقت نامزدها توجه نمایند، زیرا کشور برای توسعه یافتگی و پیشرفت به برنامه های قابل اجرا و نه شعارهای فریب بنده، نیاز دارد.
عضو هیات علمی دانشگاه گنبدکاووس نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، انتخابات را مشارکت درتعیین سرنوشت کشور دانست و گفت: امروز در همه کشورهای متمدن جهان، انتخابات بهترین ابراز و راهکار برای مشارکت درتعیین سرنوشت است.
مهدی قزلسفلو افزود: در نظام اسلامی نیز که حدود 40 سال از عمر آن می گذرد، جمهوریت به معنی مردمی بودن است و مردم از طریق مشارکت در انتخابات به صورت مستقیم و غیر مستقیم، عالی ترین مسئولان را انتخاب می کنند.
وی باتاکید بر حضور همگان در انتخابات و پرهیز از شرکت نکردن، اضافه کرد: ممکن است که برخی افراد نسبت به شرایط کشور گله مند و نگران باشند ،اما باید بدانند که تنها راه دخالت در سرنوشت کشور از طریق صندوق رای می گذرد.
دکتر قزلسفلو، تصریح کرد: امروز همه باید درانتخابات شرکت کنند و با نوع انتخاب خود یعنی رای به نامزد اصلح، علاوه بر ایفای نقش شهروندی، پشتوانه ای برای نظام و امنیت آن و نیز ایستادگی در برابر قدرت های بزرگ باشند.
وی گفت: اکثریت مردم به هر نامزدی که رای دادند، آن نامزد رئیس جمهور همه ملت است و به یقین سیاست های کشور را در حوزه های مختلف و براساس طرح و برنامه های خود و نظر مردم پیش می برد.
دیگر عضو هیات علمی دانشگاه گنبدکاووس نیز با انتخابات را پشتوانه مشروعیت اصل نظام جمهوری اسلامی از یک سو و مشارکت درتعیین سرنوشت آینده جامعه اسلامی ازسوی دیگر دانست.
حسین گلچینی، گفت: هر رای در انتخابات، پشتوانه منتخب مردم را در پیگیری مطالبات ملت در عرصه داخلی و بین المللی تقویت می کند بنابراین همه افراد واجد شرایط باید در انتخابات شرکت کنند.
به گفته؛ شرکت نکردن نه تنها مساله ای را حل نمی کند بلکه شادی دشمنان و معاندان را به دنبال دارد.
دکتر گلچینی همچنین با دعوت از نامزدها و طرفداران آنان به رعایت قانون و اخلاق انتخاباتی، تصریح کرد: همه بایستی به رای و نظر مردم احترام بگذاریم زیرا به فرموده امام راحل و رهبری انقلاب، این اقدام سبب تقویت و تحکیم مبانی و اقتدار نظام می شود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1648
گزارش : علی لکزانوری ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.