علی اکبر قنبرزاده افروزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آمار تخلفات مرتبط با موتور سیکلت در هفت ماه نخست سال 95 ،مجموعه قضایی گمیشان را بر آن داشت که آسیب شناسی این تخلف در دستور کار قرار گیرد.
وی ادامه داد: در بررسی ها مشخص شد که 60 الی 70 درصد جرائم صورت گرفته در سطح شهرستان گمیشان با استفاده از موتورسیکلت بوده و بیشتر آنها فاقد پلاک و یا دارای پلاک مخدوش و تقلبی هستند.
دادستان گمیشان، از سرقت احشام و منازل ،مزاحمت برای نوامیس ،قاچاق و صید پرندگان شکاری و نیز خرید و فروش مواد مخدر و روانگران به عنوان نمونه هایی از جرائمی نام برد که با استفاده از موتورسیکلت روی داده است.
وی اضافه کرد: متاسفانه در 7 ماهه نخست سال 95گذشته شاهد آن بودیم که 11 نفر از اهالی گمیشان در تصادفاتی که حداقل یک طرف آن موتورسیکلت بوده ،جان خود را از دست دادند.
به گفته وی؛ در سوانح جرحی نیز بیش از 90 درصد مجروحان، موتورسواران یا راکبان آن بوده اند.
قنبرزاده با بیان اینکه برای کاهش این مشکلات بحث آسیب شناسی این جرائم و تخلفات انجام شد، اظهار داشت: در این ارتباط از ابتدای آبان 95 تا روزهای اخیر (اواخر اردیبهشت 96 ) و در یک بازه زمانی حدود 7 ماه، سوانح منجر به فوت در حوزه موتورسیکلت به صفر رسیده و در این حوزه کشته نشده است.
وی گفت: طبق آمار ارائه شده در تصادفات جرحی نیز 67 درصد کاهش مجروحین را شاهد بودیم.
دادستان گمیشان در توضیح دیگر دستاوردهای برخود قاطعانه با متخلفان این حوزه نیز گفت: در 7 ماه گذشته سطح امنیت عمومی و اجتماعی شهرستان بهبود داشته و ضربه مهلکی به قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر وارد شده است و در مقوله برخود با قاچاقچیان پرندگان شکاری نیز آمارها حاکی از موفقیت این طرح دارد.
دادستان گمیشان یادآورشد که توقیف موتورسیکلت های غیرمجاز (فاقد پلاک – پلاک مخدوش و پلاک تقلبی) و برخورد با افرادی که بدون گواهی نامه اقدام به رانندگی با موتور می کنند همچنان استمرار خواهد داشت و دستگاه قضایی در مواردی که بحث سلامت مردم و امنیت جامعه به میان بیاید هیچگونه اغماضی در برخورد با متخلفان نخواهد داشت.
قنبرزاده از خانواده ها خواست از در اختیار گذاشتن موتورسیکلت به نوجوانان و افراد فاقد گواهینامه خودداری کنند، زیرا تبعات ناگواری را برای سلامتی این افراد داشته و نیز با این تخلف برخورد قاطع و قانونی می شود.
گمیشان با بیش از 70 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گلستان واقع است.
7333/1648
خبرنگار: علی قاسمعلی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.