به گزارش خبرنگار ایرنا حسین احمدی روز چهارشنبه در نشستی خبری افزود: این مصدومین افراد داخل معدن و نیروهای کمکی و امدادی بودند.
وی عنوان کرد: کل مصدومین انتقالی به بیمارستان 79 نفر بودند که با آمبولانس های هلال احمر، اورژانس 115 و یک فروند بالگرد به بیمارستان ها و مراکز درمانی منتقل شدند.
به گفته وی؛ در مجموع 22 تیم عملیاتی در قالب 111 نفر با 21 دستگاه انواع خودرو سبک و سنگین و یک فروند بالگرد در منطقه حضور داشتند و تا پایان زمان اعلام عملیات، یک نفر از مدیران شعب شهرستان ها با 10 نیرو و 4 دستگاه آمبولانس و وانت در منطقه حضور دارد.
احمدی گفت: یکی از عمده مشکلات ما در نقطه بحران، جمع شدن نیروهای اضافی و ترددهای بی مورد در منطقه بود که گاهی ماموریت ها را با مشکل مواجه و باعث کندی آن می شد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان با بیان اینکه انفجار معدن آزادشهر بزرگترین حادثه معدنی در 117 سال گذشته بوده است، گفت: با توجه به شدت حادثه، اظهار نظر در خصوص علت آن زود است و باید کار کارشناسی انجام شود.
وی همچنین تصریح کرد: به دلیل شدت زیاد گاز (ورودی و خروجی معدن 560 PPM)، ورود به داخل تونل بدون تجهیزات با مرگ همراه بود و جلوگیری از ورود افراد به داخل معدن در لحظات اولیه حادثه به این دلیل بود.
احمدی یادآور شد: تاکنون پیکر 42 جانباخته از داخل معدن به بیرون منتقل شده است و آمارها نشان از یک جانباخته دیگر نیز دارد.
وی در خصوص حضور نداشتن نیروهای هلال احمر در عملیات آواربرداری و خروج اجساد از محل حادثه گفت: کار معدن تخصصی است و امداد و نجات معدن در فعالیت هلال احمر تعریف نشده است و در این حادثه ما وظیفه پشتیبانی را داشتیم.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.