اسماعیل نجار روز جمعه در حاشیه بازدید از معدن زغال سنگ آزادشهر استان گلستان اظهار کرد: با بهره گرفتن از توان متخصصین استان های کشور به دنبال پیدا کردن راه نجات برای رسیدن به محبوسان و زنده خارج کردن آنان هستیم.
وی بیان کرد: بروز اتفاق در معادن به خصوص معدن زغال سنگ، امری طبیعی است اما آن چه بیش از همه برای ما در این معدن اهمیت دارد ، تلاش برای نجات جان محبوسان گرفتار است.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پاسخ به اعتراض تعدادی از کارگران این معدن نیز گفت: همه به دشواری های کار در معدن واقف اند و سختی های آن را درک می کنند.
نجار ادامه داد: حفظ خونسردی نیروهای امدادی در شرایطی که آنها همه توان خود را صرف پیدا کردن راهی برای نجات محبوسان معدن می کنند ،بسیار مهم و حیاتی است.
معاون وزیر کشور ادامه داد: همه امکانات فنی مورد نیاز برای آوار برداری و نجات محبوسان فراهم است و 50 نیروی متخصص معدن از استان های کشور در حال خارج کردن آوار هستند.
نجار گفت: هم اینک هیچ کمبود امکاناتی برای آوار برداری و کمک به محبوسان وجود ندارد و متناسب با نیاز و درخواست امکانات وارد منطقه می شود.
وی وعده داد: مشکلات و کمبودهای مورد نظر کارگران از جمله کمبود امکانات اولیه برای جلوگیری از این حادثه و پایین بودن حقوق دریافتی در کمیته های تخصصی بررسی می شود.
معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر در فاصله 90 کیلومتری شرق گرگان مرکز گلستان روز چهارشنبه بر اثر افزایش گاز متان داخل آن منفجر شد و همچنان عملیات امداد و نجات و هوادهی برای دسترسی به عمق تونل و مشخص شدن وضعیت محبوسان ادامه دارد.
،گمان می رود 35 تن در داخل تونل محبوس شده باشند که تاکنون پیکر 22 تن پیدا شده که یکی از آنها هنوز از محل حادثه خارج نشده است.
3091 /3039/1648
خبرنگار: علی لکزا نوری ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.