به گزارش ایرنا طاهره سادات موسوی روز یکشنبه در همایش 'نقش خانواده در پیشگیری از آسیب های اجتماعی' در موسسه آموزش عالی و مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان، اظهارداشت: در وجود همه بچه ها حب دینی وجود دارد که ملزم بودن والدین به الگوهای صحیح رفتاری باعث شکوفایی فطرت آنان می شود.
وی ادامه داد: مربی، معلم و مادر که بیشتر بار تربیت فرزندان را بر عهده دارند، باید در مرحله اول جایگاه خود را بشناسد و از نقش موثر در تربیت کودک و نوجوان آگاهی داشته باشند.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه برخی از خانواده ها که خود را مقید به امر تربیتِ فرزندان می دانند برای آموزش و تحصیل آنان هزینه های بالا می کنند، گفت: اما باید در این هزینه ها علاوه بر ارتقای علمی، پیشرفت در حوزه معارف الهی نیز مد نظر باشد.
موسوی اضافه کرد: تعالیم و معارف دینی نه تنها به عنوان واحدهای درسی در مدارس که باید در تمامی شئون زندگی فرزندان تبلور داشته باشد.
وی؛ مسئولیت مربی و مادر را تربیت فرزندان بیان کرد و تعلیم دادن و آموزش تنها از طریق گفتار نیست، بلکه انسان دیدگاه و اعتقادات را به طور غیرمستقیم تعلیم می دهد و باید در این حوزه گفتار با عمل منطبق باشد.
استاد حوزه دانشگاه اظهار داشت در جامعه ای که به عطر خون شهدا مزین است،باید در تربیت فرزندان؛ راستی، درستی، صدق، حمایت و پرده پوشی از عیوب متبلور شود.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.