اسماعیل نجار که روز یکشنبه در محل معدن آسیب دیده آزادشهر حضور داشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بدون شک مساله ایمن سازی در معادن را به طور جدی پیگیری می کنیم و با عوامل عدم ایمن سازی کارگاه هاو این معادن برخورد قانونی می شود.
وی؛ حوادث مختلف در کشور باید در وهله اول درسی برای مدیران و دستگاه های اجرایی ذیربط از جمله در حادثه معدن آزادشهر برای وزارتخانه های صنعت، معدن، تجارت و تعاون ،کار و رفاه اجتماعی باشد.
به گفته وی؛ از سوی دیگر کارهایی که باید برای ایمن سازی این چنین معادن و کارگاه هایی انجام می شود با توجه به وجود گازهای اشتعال زا نباید مقطعی بوده و باید استمرار داشته باشد.
نجار ضافه کرد ما امروز وظیفه داریم در گام اول با امیدواری به زنده بودن محبوسین در این معدن ،تلاش برای نجات آنها را ادامه دهیم.
وی افزود: در همین راستا با فراخوان از استانهای مختلف نیروهای متخصص به صورت داوطلبانه برای نجات همکاران خود و بیرون آوردن آنها از معدن به این منطقه آمده اند.
رئیس سازمان مدیریت بحران همچنین گفت: با توجه به انفجاری که در معدن صورت گرفته و میزان آواری که ریخته شده کار بسیار سخت است و احتیاط در آواربرداری به منظور جلوگیری از تلفات انسانی بیشتر باعث شده که روند کار باشد.
به گفته وی در گزارش ارائه شده از سوی این سازمان به وزیر کشور تمامی مطالب وموارد مشاهده و شنیده شده به منظور تصمیم گیری بیان شده است.
به گزارش ایرنا معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر ظهر چهارشنبه 13 اردیبهشت منفجر شد که بر اثر این حادثه شماری از کارگران معدن محبوس شدند.
تاکنون پیکرهای 22 نفر از کارگران محبوس به خارج از معدن منتقل شده است و عملیات آواربرداری برای نجات کارگران گرفتار در معدن ، همچنان ادامه دارد.
معدن زمستان یورت در 90 کیلومتری شرق گرگان مرکز استان گلستان قرار دارد، این معدن افزون بر 370 نفر کارگر دارد.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.