به گزارش روز شنبه ایرنا ، محمدرضا هنرور اظهار کرد: پس از راه اندازی این پوشش هوایی، خدمات فوریت‌های پزشکی در زمان وقوع تصادفات و حوادث با کیفیت بیشتری ارائه خواهد شد.
وی به طرح تحول سلامت در گلستان نیز اشاره کرد و گفت: یکی از بخش های این طرح ، ارائه خدمات رایگان به میانسالان برای تست فشار خون و قند خون با هدف جلوگیری از بروز اتفاقات و حوادث بعدی بود.
معاون علوم پزشکی گلستان بیان کرد: بازسازی سیستم بهداشت و درمان و تجهیز مراکز درمانی به جدیدترین امکانات و اضافه شدن نیروهای توانمند به جمع کادر درمانی از دیگر اقدامات انجام شده طرح تحول سلامت در استان بود.
هنرور با یادآوری افزایش تخت های بیمارستانی گلستان نیز اظهار داشت: تعداد تخت های بیمارستانی استان نسبت به چهارسال گذشته دو برابر شده و بخش عمده ای از دغدغه های مردم گلستان در زمینه کمبود امکانات اولیه درمانی برطرف شده است.
وی ادامه داد: یکی از طرح های در دست اقدام استان نیز تلاش برای پیشگیری از بروز بیماری های روانی در همه گروه های سنی است که برای انجام آن توسعه مشاوره و افزایش خدمات را در دستور کار قرار دادیم.
هنرور با اشاره به هفته سلامت (اول تا هفتم اردیبهشت) نیز گفت: افسردگی یکی از بیماری های شایع در تمام گروه‌های سنی است که روند بروز این مشکل در کشور ما نیز نشان می دهد که 12 و نیم میلیون نفر جمعیت کشور از اختلالات روانی رنج می برند، اما متاسفانه خانواده‌ها افسردگی را یک بیماری خجالت‌آور و یک برچسب نادرست دانسته و تمایلی برای مراجعه به روانشناس و پزشک ندارند.
به گزارش ایرنا شعار روز جهانی سلامت از سوی سازمان بهداشت جهانی ' بیا در مورد افسردگی حرف بزنیم (Let’s talk depression ) و در ایران، 'زندگی سالم با نشاط و امید' نامگذاری شده است.
3091 /1648
تنظیم: میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.