به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، محمدرضا شهمرادی رئیس بهزیستی شهرستان گنبدکاووس ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: در ایام نوروز سال جاری در تفاهم نامه‌ای با هلال احمر شهرستان، در اجرای سلامت اجتماعی چادر ایمنی سلامت مسافرین و سلامت اجتماعی در محوطه برج قابوس، ورودی شهر و میان مرکزی شهر دایر شد و خدمات خوبی به مسافران ارائه شد.

رئیس بهزیستی شهرستان گنبدکاووس افزود: در شب و روز سال تحویل 400 بسته سبد غذایی و 500 جفت کفش در محلات آسیب‎پذیر توزیع شد.

وی تصریح کرد: 2 پایگاه خدمات اجتماعی در محله سیدآباد و اسلام آباد و 3 پایگاه سلامت اجتماعی در محلات بدلجه، اسلام آباد و سیدآباد در هفته سلامت راه‎اندازی می‎شود.

شهمرادی یادآور شد: 3 مکان برای راه‎اندازی کمپ بانوان جانمایی شد اما هر بار از نظر بهداشت یا بهزیستی استان و یا نظام مهندسی تائید نشد که در حال حاضر از سوی سرمایه‎گذاران مکانی در اطراف ثبت احوال در نظر گرفته شده که در صورت تائید بهداشت قرارداد بسته می‎شود.

رئیس بهزیستی شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: سند جامع پیشگیری از موادمخدر در اتاق فکر شهرستان گنبدکاووس مورد بررسی قرار گرفت و در این سند نقشه راه و فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیری در خانواده هدف، پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در این سند 13 سیاست،  5 راهبرد، 9 برنامه ملی، 53 پروژه استاندارد، 112 شاخص فرایند و برایند تدوین شده و فعالیت‎های دستگاه‎ها مشخص شده است.

رئیس بهزیستی شهرستان گنبدکاووس گفت: تاکنون 28 پروژه استاندارد  به شکل بومی‎سازی استخراج و وظیفه‎مندی 25 دستگاه اجرایی مشخص شده و بقیه هم تا هفته آینده تکمیل می‎شود.

کمپ نگهداری معتادان در گنبدکاووس احداث شود

حجت الاسلام غلامرضا تیموری رئیس دادگاه عمومی و انقلاب گنبدکاووس هم در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: مشکل ما در حال حاضر وجود خرده‎فروشان در منطقه است، روند معتادین و خرده فروشان به علت مشکلات اقتصادی و بیکاری رو به افزایش است و ما معتقدیم اعتیاد مادر بیشتر جرائم است.

وی افزود: متاسفانه قانون ما برای دستگیری و حبس خرده‎فروشان مناسب نیست و این افراد پس از پرداخت جریمه آزاد می‌شوند.

رئیس دادگاه عمومی و انقلاب گنبدکاووس تصریح کرد: در سال 96 نیز نگاه قانون در مجلس به خرده فروشان جهت مجازات و مبارزه مورد رضایت نیست و دولت باید در این زمینه محکم‎تر برخورد کند.

حجت الاسلام تیموری یادآور شد: بعضی افراد در تنگناهای اقتصادی به خرده فروشی روی آوردند که این امر سبب معضلات اجتماعی و افزایش جرائم می‎شود.

رئیس دادگاه عمومی و انقلاب گنبدکاووس اظهار کرد: راه‎اندازی کمپ در شهرستان علاوه بر کاهش هزینه‌های ایاب و ذهاب سبب می‎شود خیرین هم در این راستا به ما کمک کرده و شرایط خوبی در شهرستان ایجاد شود.

معاون شهرداری گنبدکاووس: مکانی برای نگهداری متکدیان در گنبدکاووس وجود ندارد

هوشنگ علی بیگی هم در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: جمع‌آوری متکدیان به صورت مستمر در فعالیت‌های شهرداری قرار دارد.

معاون شهرداری گنبدکاووس افزود: به علت عدم مکان مناسب برای متکدیان ما مجبور هستیم هر روزه متکدیان را که تعدادشان نیز هر روز افزایش می یابد را جمع‌آوری و یک روز کامل در دفتر بازرسی نگه داشته و پس از گرفتن تعهد آنان را آزاد کنیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه مردم ما به این افراد کمک مالی کرده و عدم فرهنگ سازی مناسب سبب شده تا روز به روز از شهرهای اطراف برای تکدی‌گری به گنبدکاووس ورود کنند.

علی بیگی یادآور شد: قرار بود مکانی برای جمع‌آوری متکدیان با همکاری دستگاه‌های مرتبط راه‎اندازی شود که متاسفانه تاکنون محقق نشده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 623016
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.